متولی عمران روستاها بنیاد مسکن است

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری ارز پرس، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد با اشاره به این‌که بر اساس قانون عمران و آبادانی روستاها بر عهده بنیاد مسکن است،‌اظهار کرد: مطالعات طرح هادی،‌تعیین تکلیف اراضی، صدور سند، بهسازی واحدهای مسکونی روستایی و ... همگی جزو وظایف بنیاد مسکن انقلاب است.

وی با بیان این‌که در صورت تخصیص وام تا سال 1405 70 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی خواهد شد،‌ افزود: در افق سال 1410 همه واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد مسکن محرومیت‌زدایی با ایجاد سرپناه برای محرومان است، تصریح کرد: در گذشته با وقوع یک زلزله 2 ریشتری مساکن روستایی تخریب می‌شد،‌اما با مقاوم‌سازی این واحدها با استفاده از وام ارزان‌قیمت و بلندمدت از سال 84 تا امروز بالای 50 درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب با یادآوری وقوع زلزله در شهر بم و کشته شدن حدود 30 هزار نفر، گفت: دو سال قبل در هرمزگان زلزله آمد و ما یک کشته هم در روستاها نداشتیم.

روحانی‌نژاد از واگذاری زمین به مردم به صورت اجاره 99 ساله خبر داد و اضافه کرد: طی 3 سال اخیر خیرین حدود 400 میلیارد تومان به صورت زمین و وجه نقد برای برای محرومیت‌زدایی در روستاها کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.