"شکوه ایران باستان" به شانگهای رسید

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نمایشگاه "شکوه ایران باستان" امروز درهای خود را با حضور سید عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محسن بختیار؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن، مقام‌های محلی و دیپلمات‌های مقیم شانگهای به روی علاقه‌مندان گشود.

ضرغامی در نشست مطبوعاتی این رویداد فرهنگی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مطرح چینی برگزار شد، نمایشگاه و افزون بر 200 اثر تاریخی نفیس ایرانی آن که قدمتشان از حدود سه هزار سال پیش تا دوران صفویه می رسد را معرفی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران ابراز امیدواری کرد که برگزاری «نمایشگاه شکوه ایران باستان» در افزایش تعامل دو ملت، شناخت هرچه بهتر مردم ایران و چین از یکدیگر و توسعه گردشگری تاثیر بسزایی ایفا کند.

وی همچنین با معرفی کتاب این نمایشگاه که به زبان چینی منتشر شده است، از مخاطبان این کشور دعوت کرد علاوه بر بازدید از نمایشگاه، در معرفی هر چه بیشتر این کتاب به قشرهای مختلف مردمشان مشارکت داشته باشند.

تارنمای موزه شانگهای هم با ارائه توضیحات تاریخی از آثار باستانی ایرانی، از چینی‌ها دعوت کرد که از این نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس موزه ملی ایران، سرکنسول ایران در شانگهای، رئیس موزه این شهر، مقام‌های محلی، دیپلمات‌های کشورهای خارجی، اصحاب رسانه و برخی اینفلوئنسرهای چینی از جمله حاضران در آیین افتتاحیه این نمایشگاه بودند.

نمایشگاه «شکوه ایران باستان» با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سفارت ایران در پکن و سرکنسولگری ایران در شانگهای برپا شده است و حدود چهار ماه در شهر شانگهای چین دایر خواهد بود.

این نمایشگاه پیش از این نیز حدود سه ماه در مجموعه کاخ موزه شهر پکن برپا بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.