توصیه‌های مهم برای جلوگیری از گرمازدگی در ایام تشریق

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سید علی مرعشی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی عربستان در ایام تشریق امسال درجه حرارت هوا گرمتر از سال قبل خواهد بود و دمای هوا به 48 تا 50 درجه می‌رسد، گفت: در حال حاضر دمای هوای عربستان بین 43 تا 44 درجه است و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، روز‌های گرمتری در عربستان در پیش است که ستاد عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در همین راستا برنامه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران با ریسک بالا در نظر گرفته است.

وی افزود: مهمترین نکته برای جلوگیری از گرمازدگی زائران، مصرف آب و مایعات فراوان است. به طور معمول در شرایط آب و هوای شرجی که در مکه حاکم است، زائران در طول روز ممکن است تعریق داشته باشند اما این تعریق محسوس نباشد، یعنی بدن در حال از دست دادن آب است، اما زائران متوجه آن نمی‌شوند، پس نکته مهم برای پیشگیری از گرمازدگی، مصرف آب فراوان است.

مرعشی توصیه کرد که زائران، هم خانم‌ها و هم آقایان از کرم‌های ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند به جز چند روزی که زائران مُحرم هستند و از نظر شرعی محدودیت وجود دارد، در بقیه شرایط استفاده از کرم‌های ضد آفتاب توصیه می‌شود.

وی افزود: استفاده از کلاه‌های لبه‌دار و ترجیحاً سفید رنگ برای اینکه صورت را بپوشاند و حتی کلاه‌های دور لبه که بتواند پوشش پشت گردن را برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی ایجاد کند، توصیه می‌شود.

مرعشی گفت: توصیه مهم دیگر، عدم تردد زائران در طول روز و انجام اعمال و زیارت‌ها بعد از غروب آفتاب است تا زائران دچار گرمازدگی نشوند.

گفتنی است که 380 نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند (به ازای هر 600 زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند). این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و... هلال احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.