پیشنهاد ایران برای تأسیس مرکز توسعه صنایع‌دستی و گردشگری

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، در یکصد و بیست و یکمین نشست شورای اجرایی UN-tourism که با حضور علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران از 21 الی 22 خرداد ماه جاری در شهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار شد، پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل مرکز توسعه، ترویج و تحقیق کاربردی صنایع‌دستی و گردشگری به دبیرکل UN –Tourism ارائه و مورد پذیرش قرار گرفت.

بر این اساس مقرر شد این موضوع در کمیسیون منطقه‌ای آسیا که در ماه آینده در کشور فیلیپین برگزار می‌شود، توسط نمایندگان جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.

همچنین بر اساس رای اعضای شورای اجرایی کشور کلمبیا نیز به عنوان میزبان نشست بعدی انتخاب شد.

به گزارش ارز پرس، در این نشست، گزارشی کامل از سوی معاون گردشگری کشورمان درباره روستاهای معرفی شده به سازمان جهانی گردشگری در سال 2024 ارائه و در آن به میزان مشارکت بالای استانداران، معاونین عمرانی، فرمانداران، دهیاران و سایر ذینفعان بخش خصوصی اشاره شد.

در پی ارائه محتوای مذکور مقرر شد اطلاعات تکمیلی روستاها در وب‌سایت‌های مرتبط بارگذاری شود که انجام این اقدام نقش موثری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و معرفی جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.