پاسخ حماس به دروغ‌پردازی‌های بلینکن:تایید توافق آتش‌بس از زبان هیچ مقام اسرائیلی شنیده نشده است

جنبش حماس در پاسخ به اظهارات بلینکن و تلاش وی برای مقصر جلوه دادن این جنبش، اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در رابطه با پاسخ مثبت رژیم صهیونیستی به پیشنهاد توافق آتش‌بس دروغ می‌گوید.

به گزارش ارز پرس، در بیانیه جنبش حماس در این باره آمده است: جنبش حماس برای دستیابی به یک توافق جامع و رضایت بخش بر اساس خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین رویکر مثبت لازم را نشان داد. خواسته‌های ما توقف تجاوز، خروج کامل از نوار غزه، بازگشت آوارگان، بازسازی و معامله جدی برای تبادل اسرا است.

حماس اضافه کرد: ما با آخرین پیشنهاد و همه پیشنهادات برای آتش‌بس و آزادی اسرا برخورد مثبت و مسئولانه داشته‌ایم و جنبش حماس پنجم ماه مه با پیشنهادی که از میانجی‌ها دریافت کرده بود، موافقت کرد و این در حالی است که نتانیاهو با حمله به رفح به آن پاسخ داد.

در این بیانیه تاکید شد: جنبش حماس نسبت به سخنرانی بایدن موضع مثبتی نشان کرد و در مقابل نتانیاهو تنها بر ادامه جنگ تاکید کرد. علاوه بر این جهان هیچ استقبال یا تاییدی از سوی اسرائیل درباره قطعنامه شورای امنیت که حماس از آن استقبال کرد، نشنید.

حماس در ادامه آورده است: دولت نتانیاهو به مخالفت با هرگونه آتش‌بس پایدار، برخلاف قطعنامه شورای امنیت و ابتکار بایدن ادامه می‌دهد و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درحالی درباره موافقت اسرائیل با پیشنهاد اخیر صحبت می‌کند، که ما این تایید را از زبان هیچ مقام اسرائیلی نشنیده ایم.

در ادامه بیانیه حماس تاکید شد: مواضع بلینکن که تلاش می‌کند رژیم اشغالگر را تبرئه کند، ادامه سیاست همدستی آمریکا در جنگ وحشیانه نسل‌کشی است. ما از بلینکن و دولت بایدن می‌خواهیم که بر رژیم اشغالگر فشار بیاورند؛ چراکه آنها بر تکمیل مأموریت کشتار و نسل‌کشی اصرار دارند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آنتونی بلینکن چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری خود در دوحه بدون ذکر جزئیات گفت: حماس اصلاحات غیرقابل اجرایی برای توافق آتش‌بس پیشنهاد کرده است.

بلینکن گفت: حماس می توانست با یک کلمه پاسخ دهد: بله. در عوض، نزدیک به دو هفته منتظر ماند و تغییرات متعددی را درخواست کرد. اکنون زمان تصمیم گیری است. هرچه این مدت طولانی تر شود، مردم بیشتر آسیب خواهند دید.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.