دانش‌آموزان تخلفات حوزه‌های امتحانات نهایی را گزارش دهند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، روز چهارشنبه 23 خرداد 1403 دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی زبان انگلیسی داشتند.

 بعد از برگزاری امتحان زبان انگلیسی، جمعی از دانش‌آموزان در تماس با پایگاه خبری ارز پرس از مشکلات برخی از حوزه‌های آزمون امتحانات نهایی خبر دادند.

به گفته دانش‌آموزان، در امتحان زبان انگلیسی در بخش شنیداری یک فایل صوتی پخش شد که بعد از شنیدن آن باید به سوالات پاسخ می‌دادند اما کیفیت پایین دستگاه صوتی در حوزه‌های امتحانی منجر به آن شد که دانش‌آموزان اصلا نتوانند فایل صوتی را به خوبی بشوند بنابراین نتوانستند به سوالات مرتبط پاسخ دهند.

 اعتراض دانش‌آموزان به حوزه‌ برگزاری امتحانات نهایی نتیجه‌ای نداشت و مسئولان حوزه امتحانی گفته‌اند که وضعیت همین است!

هم‌اکنون برخی دانش‌آموزان نسبت به تضییع حقوق خود و کم شدن نمره امتحان درس زبان انگلیسی به دلیل ضعف دستگاه‌های صوتی حوزه‌های امتحانات نهایی انتقاد دارند و خواهان رسیدگی سریع‌تر مسئولان آموزش و پرورش و جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان هستند.

دانش‌آموزان مشکلات حوزه امتحانی را از طریق "شبکه شاد" اطلاع دهند

در همین ارتباط محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به ارز پرس گفت: دانش‌آموزان مشکلات مرتبط با حوزه‌های امتحانات نهایی را از طریق شبکه شاد به وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.

‌وی افزود: در صفحه اصلی شبکه شاد بخشی با عنوان "ارزشیابی شما از وضعیت حوزه اجرا و آزمون" ایجاد شده است که دانش‌‌آموزان می‌توانند با کلیک بر روی آن، مشکلات حوزه امتحانی را ثبت کنند.

 به گفته زارعی، گزارش‌های منعکس شده از سوی دانش‌آموزان حتماً پیگیری خواهد شد و بلافاصله از استان مربوطه سوال پرسیده می‌شود، در صورت اثبات موضوع برای جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان در راهنمای تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی، توصیه‌های لازم اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: حوزه‌های امتحانات نهایی ملزم به تهیه سیستم صوتی بودند و اگر این سیستم را نداشتند برای روز آزمون زبان انگلیسی باید آن را اجاره می‌کردند.

به گزارش ارز پرس، موضوع جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان در امتحانات نهایی به جهت سهم بالای نمرات امتحانات در ورود به دانشگاه‌‌ها اهمیت بسیاری دارد.

از این رو، مسئولان آموزش و پرورش در گزارش‌گیری از استان‌ها برای بررسی مشکلات اعلام شده از سوی دانش‌آموزان باید نسبت به احتمال منعکس نکردن واقعیت از سوی استان برای عادی جلوه دادن وضعیت، حساسیت بیشتری نشان دهند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.