تأکید وزیر علوم بر فراهم کردن محیط پرشور انتخاباتی

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری ارز پرس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در بخش آغازین سخنان خود در جمع معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی شهیدجمهور و همراهان وی گفت: آیت‌الله رئیسی زحمات صادقانه، خالصانه و خستگی ناپذیری داشت و اقدامات خود را در راستای رضای خدا و منافع ملی انجام می‌داد.

تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور

وزیر علوم با اشاره به اینکه در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود فضای مناظره و فضای معرفی برنامه‌های کاندیداها را در محیط دانشگاه فراهم کنند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه‌های مشارکت حداکثری یک وظیفه و تکلیف برای دانشگاه‌ها است گفت در عین حال انتظار می‌رود که مسئولین دانشگاه از هیچ کاندیدایی حمایت خاص نداشته باشند و عدالت و قانون زیر پا گذاشته نشود.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: تصدی مسوولیت معاونت فرهنگی نیازمند هوش اجتماعی بالا و همچنین سعه صدر و تدبیر است چون که دانشجویان به دلیل سنی که در آن قرار دارند ممکن است فعالیت‌هایی را انجام دهند که با آنچه که ما انتظار داریم متفاوت باشد و نیازمند رفتار و برخورد حکیمانه باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: از معاونان فرهنگی اجتماعی انتظار می‌رود که برخورد پدرانه و توأم با مهربانی و دلسوزی با دانشجویان داشته باشند و به آنان میدان دهند تا در عرصه دانشگاه علاوه بر علم آموزی تجربه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نیز داشته باشند.

فعالیت فرهنگی دانشجویی همان کادرسازی برای آینده کشور است

زلفی‌گل تاکید کرد: حضور دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی آنها را برای آینده جامعه آماده می‌کند و به نوعی کادرسازی برای نظام مدیریتی آینده کشور است.

وی در اهمیت فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی گفت: آنچه که یک جامعه را می‌سازد و رفتارهای مردم جامعه را شکل می‌دهد فرهنگ است و بزرگترین سرمایه یک کشور فرهنگ می‌باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: یکی از مهمترین نهادهایی که می‌تواند در شکل‌گیری فرهنگ جدید پویش و پالایش فرهنگ فعلی نقش داشته باشد و بتواند فرهنگ جدید و نو خلق کند دانشگاه است چرا که دانشگاه با فناوری و نوآوری مرتبط است و هر فرهنگ و هر فناوری با خود فرهنگ جدیدی را به همراه دارد.

زلفی گل اظهار داشت: دانشگاه به عنوان یک نهاد مسوول و مترقی باید برای مدیریت فرهنگی جامعه احساس مسئولیت کند و برای مدیریت آینده فرهنگی کشور که با پدیده‌هایی مانند هوش مصنوعی و توسعه فضای مجازی روبه رو است برنامه ریزی کند.

افتتاح دفتر نهاد رهبری در ستاد وزارت علوم و معارفه مسوول این نهاد

وزیر علوم در ادامه این نشست با اشاره به انتصاب نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در وزارت علوم که امروز صورت گرفت؛ گفت: همانگونه که در دانشگاه‌ها حضور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در هیات رئیسه موجب ایجاد فضای معنوی در هیات رئیسه می‌شود، در وزارت علوم نیز حضور نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همین کارکرد را خواهد داشت. همچنین این اقدام در راستای تقویت بیشتر ارتباط حوزه و دانشگاه تلقی می‌شود.

در آیینی که با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در حاشیه نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها صورت گرفت؛ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ستاد وزارت علوم افتتاح و حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی پور به عنوان رئیس این دفتر معارفه شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.