وزیر خارجه ترکیه موضع برزیل در قبال غزه را ستود

هاکان فیدان قدردانی آنکارا را از همبستگی برزیل با فلسطین ابراز کرد و افزود که برازیلیا «فعالانه برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به‌عنوان عضو کامل سازمان ملل کار می‌کند.»

به گزارش ارز پرس، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با مائورو ویرا، همتای برزیلی خود در آنکارا، پایتخت این کشور گفت ترکیه موضع برزیل در قبال بحران جاری در نوار غزه را تحسین می‌کند.

فیدان با قدردانی از همبستگی برزیل با فلسطین گفت برازیلیا فعالانه برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به‌عنوان یک عضو کامل سازمان ملل کار می‌کند. او با بیان اینکه کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «قتل‌عام سیستماتیک» فلسطینیان ادامه می‌دهد، افزود: ترکیه در برابر کشتار مداوم غزه بیکار نخواهد ماند.

به گزارش ینی شفق، فیدان با تاکید بر اهمیت راه‌حل ۲ دولتی گفت، «تنها راه برای توقف خونریزی در غزه راه‌حل ۲ دولتی است.» او در پایان گفت: ترکیه از حمایت برزیل از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال می‌کند.

رژیم صهیونیستی از زمان عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۷۰۰۰ فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است. ۱۰۵ اسیر به عنوان بخشی از آتش‌بس کوتاه در ماه نوامبر در ازای ۲۴۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند. حدود ۱۲۵ نفر همچنان در اسارت نزد حماس هستند که گمان می‌رود بسیاری از آنها بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شده باشند.

با گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی، بخش های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج‌کننده مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویرانه شده است.

رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) متهم به نسل‌کشی است و این دیوان در تازه‌ترین حکم خود به تل‌آویو دستور داده است تا فورا عملیات خود را در رفح، شهری در جنوب غزه که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناهنده شده بودند، متوقف کند. با این حال، صهیونیست‌ها بی‌توجه به این نهاد عالی سازمان ملل به کشتار و جنایت علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا
برچسب ها :

خارجه ترکیه برزیل

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.