آنروا: بیش از ۳۳۰ هزار تن زباله در غزه انباشته شده است

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز (پنجشنبه) نسبت به خطرات فاجعه‌بار زیست‌محیطی و بهداشتی در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش ارز پرس، این دفتر در صفحه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تا ۹ ژوئن، بیش از ۳۳۰ هزار تن زباله در مناطق پرجمعیت غزه یا نزدیک به آن انباشته شده است که خطرات فاجعه باری برای محیط‌زیست و سلامت به همراه دارد. کودکان هر روز در سطل‌های زباله در جستجوی غذا هستند.

به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطینی «وفا»، آنروا در پست خود می‌افزاید: دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و آتش‌بس اکنون برای بازگرداندن شرایط زندگی انسانی ضروری هستند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و پنجاه و یکمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

رژیم اشغالگر پس از آنکه گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.