مذاکره با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، علیرضا عنایتی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از زمان آغاز عملیات حج و قبل از عزیمت زائران به سرزمین وحی، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سفارت ایران در عربستان و سرکنسولگری کشورمان در جده، توان و ظرفیت خود را در خدمت ضیوف‌الرحمان قرار داده‌اند تا حجی مقبول و موفق برگزار شود.

وی افزود: هماهنگی‌ مستمر و تماس‌ دائم میان وزارت امورخارجه و سفارت و سرکنسولگری با مسئولان محترم بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت صورت گرفت و این همکاری‌ همچنان ادامه دارد و در همین راستا، در جلسات شورای اداری مرتبط با حج در مدینه منوره و مکه مکرمه، سفیر و سرکنسول ایران در جده تاکنون شرکت کرده و همچنان حضور پیدا می‌کنند و مسائلی که مرتبط با حج و در جهت رفاه حال زائران ایرانی است، در این جلسات مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

عنایتی گفت: وزارت خارجه ایران توان و تلاش خود را در جهت تسهیل این امر معنوی برای زائران بیت‌الله الحرام به کار گرفته و امروز عملیات انتقال زائران حج تمتع به طور کامل انجام شده و همگی وارد مکه شده‌اند و با شروع اعمال حج در روزهای آینده این همکاری استمرار خواهد داشت و ما همچنان تمام تلاش خود را برای یک حج موفق به کار خواهیم گرفت.

سفیر ایران در ریاض درباره همکاری کشور میزبان در عملیات حج امسال گفت: مسئولان عربستان همواره تکرار کرده‌اند که خدمت به حجاج بیت‌الله الحرام را برای خود یک ارزش و افتخار می‌دانند و در حال حاضر، ارائه تسهیلات از سوی عربستان به زائران به صورت کلان و جزئی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سفارت ایران در ریاض گفت‌وگوهای مستمری را با مراجع ذی‌صلاح عربستان در زمینه مسائل مربوط به حج دارد و این گفت‌وگوها در صورت بروز مشکل ادامه خواهد داشت و قطعاً با توجه این که عربستان تأکید دارد که تمام توان و تلاش خود را در جهت رفاه و خدمت زائران به کار گرفته، امیدواریم که حجاج ایرانی با خاطره‌ای خوب و حجی مقبول سرزمین وحی را ترک کنند.

عنایتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مذاکره با مسئولان عربستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: از زمانی که تهران به ما ابلاغ کرد که چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار است، با مسئولان عربستان سعودی گفت‌وگو کردیم و مکاتباتی را در این زمینه انجام دادیم و به طرف عربستانی اعلام کردیم که براساس قانون جمهوری اسلامی ایران، اتباع ایرانی که در سایر کشورها حضور دارند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند و از مسئولان ذی‌ربط درخواست کردیم که این فرصت در اختیار حجاج ایرانی قرار بگیرد و این مسیر و گفت‌وگو را همچنان ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: با وجود مذاکراتی که در این زمینه صورت گرفته و درخواست‌هایی که ارائه شده است، تاکنون پاسخی از سوی مسئولان کشور میزبان دریافت نکرده‌ایم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، وزارت امورخارجه و نهادهای مرتبط که تمام تلاش خود را برای رفاه حال زائران ایرانی به کار می‌گیرند، تشکر و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منتهی به حجی روان و آسان شود.

عنایتی در پایان گفت: من شاهد تلاش مستمر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت هستم و امیداورم که زائران ایرانی با خاطره خوب این سرزمین را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.