دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با علی باقری

نخست‌وزیر عراق امروز (پنجشنبه) درجریان دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و هیأت همراه وی درخصوص منافع ۲ کشور و تقویت روابط دوجانبه رایزنی کرد.

به گزارش ارز پرس، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق درجریان آغاز نشست خود با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و هیأت همراه وی شهادت سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را تسلیت گفت.

عصر روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه و دیگر همراهانشان در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز دچار سانحه هوایی شد که در نتیجه آن تمام سرنشینان این بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند

براساس گزارش بغداد الیوم، السودانی درجریان این دیدار بر قدم گذاشتن عراق در مسیر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و تحکیم پایه‌های همکاری سازنده میان ۲ کشور تاکید کرد به طوریکه منافع ایران و عراق و رشد و شکوفایی مردمان ۲ کشور را محقق سازد.

۲ طرف درجریان این دیدار به بررسی اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات مربوط به جنگ غزه و نتایج فاجعه‌بار آن در سطوح انسانی و جنایت‌های شنیع نظامیان رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین پرداختند.

السودانی و علی باقری طی این دیدار همچنین بر لزوم تلاش‌های جدی ازسوی جامعه جهانی برای توقف تجاوزات و ممانعت از توسعه درگیری در منطقه و نیز تداوم برگزاری نشست‌های کمیته‌های مشترک و اجرایی کردن تفاهمنامه‌های منعقدشده میان ۲ کشور در زمینه‌های انرژی، امنیت، آموزش، حمل و نقل، اقتصادی و سایر زمینه‌ها تاکید کردند.

دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با علی باقری

در همین راستا، علی باقری از همبستگی عراق با جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر این حادثه دردناک تشکر و قدردانی کرد و نقش کلیدی عراق در منطقه و تلاش بی‌وقفه این کشور برای تقویت ثبات ازطریق نزدیک کردن دیدگاه‌های میان ۲ کشور را ارج نهاد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان همچنین بر حمایت ایران از تلاش‌های عراق در اجرای پروژه توسعه راهبردی و آمادگی‌ها برای مشارکت در آن تاکید کرد.

پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند که علی باقری در راس هیاتی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این سفر در ملاقات با مقامات ارشد عراق و در پرتو روابط راهبردی ۲ کشور، بر توسعه مناسبات فی‌مابین در همه حوزه‌ها تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

دیدار رایزنی باقری

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.