جلیلی: برای جهش کشور و استفاده از ظرفیت‌ها برنامه داریم

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم در برنامه‌ی «صف اول» سیما در پاسخ به سوالی درخصوص سوابق خود بیان کرد: بنده سال 1368 از پایین‌ترین سطح وارد شدم و بعد از کارشناسی ارشد، برای استخدام وزارت خارجه ثبت‌نام کرده و در حد کارشناس وزارت خارجه بودم. 

وی افزود: دو سال کارشناس بودم و بعد معاون آن اداره و سپس رئیس آن اداره شدم و بعد این چرخه یک مجموعه‌ی دیگر ان وزارتخانه  ادامه یافت و سپس معاون وزارت خارجه شدم؛ سال 1386 نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی شدم. رئیس‌جمهور باید بداند روند کاری و دستوری که صادر می‌شود را چه کسانی باید اجرا کنند. آشنایی به این روند از مولفه‌های مهم و موثر است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره مدارک دانشگاهی خود عنوان کرد: بنده رشته علوم سیاسی را تا مقطع دکتری خوانده‌ام.

جلیلی درباره سوابق اجرایی خود و طرح یک نمونه از آن خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که در کار دولت وجود دارد، تخصیص بهینه منابع قدرت است. باید منابع به‌خوبی مدیریت شود و با کم‌ترین هزینه، بیشترین فایده را داشته باشیم. ما در دوران بازرسی وزارت خارجه برای سرکشی به سفارتخانه‌ها با برنامه‌ریزی توانستیم با استفده از امکانات، به‌جای اینکه به تک‌تک سفارتخانه‌ها برویم، آن‌ها را بازرسی کنیم. بنده از سال 1371 تا 1377 در بازرسی وزارت خارجه بودم.

وی معاونت اروپایی و آمریکای وزارت خارجه، مدیرکل در دفتر رهبری، معاونت وزارت خارجه را از دیگر سوابق خود برشمرد و گفت: وقتی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه بودم، با استفاده بهینه از هزینه‌ها حضورمان را بیشتر کنیم ضمن اینکه هزینه‌ها افزایش نیابد. به‌عنوان مثال با مدیریت و استفاده از نیروهای موجود در سفارتخانه‌ها در آمریکای لاتین روابط‌مان را تقویت می‌کردیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از کارهای رئیس‌جمهور این است که بداند منابع را چطور هزینه می‌کند؛ باید از طرفی جلوی اسراف و اتلاف منابع را بگیرد و باید با برنامه، استفاده حداکثری را داشته باشد. ما برای این کار مهم، برنامه داریم.

جلیلی درخصوص شعار محوری خود و نسبت آن با دولت خود با سوابقش بیان کرد: بنده تأکید دارم بگویم امروز کشور ما در فرصت تاریخی است که فرصت‌های فرواوان اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای، بین‌المللی و تمدنی در برابر ما قرار گرفته است. رئیس‌جمهور باید این فرصت‌ها را شناخته و از آن استفاده حداکثری داشته باشد. ما در گفتمان دولت سایه، این فرصت‌ها را شناخته و برای آن برنامه داریم که استفاده حداکثری داشته باشیم. شعار می‌تواند چند کلمه باشد ولی به دوستانم گفته‌ام که شعار را تابلویی از سرمشق ما باشد و مردم آن را ببینند که آیا این شعار عملی می‌شود یا نه.

وی ادامه داد: شعار و عصاره‌ی برنامه ما برای 4 سال آینده این است یک جهان فرصت و یک ایران جهش. مهم‌ترین فرصتی که می‌بینیم توانمندی‌های آحاد جامعه ایران است و نسل جوان تحصیل‌کرده، خلاق و باهوشی داریم که می‌تواند نقش‌آفرین باشد. ما برای هر ایرانی یک نقش را تعریف کرده‌ایم تا بتوان این جهش را شکل داد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.