رام‌الله از طرحی جامع برای مرحله پساجنگ غزه خبر داد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش برای تهیه یک طرح جامع برای آینده نوار غزه بعد از جنگ خبر داد.

به گزارش ارز پرس، «محمد مصطفی» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین طی نشستی با مسئولان اتحادیه اروپا گفت: من حمایت مستمر اتحادیه اروپا و اقدامات جسورانه برخی کشورهای عضو این اتحادیه درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تحسین می‌کنم. ما امروز با چالش‌های بزرگی درباره تجاوز اسرائیل به غزه و کسر غیرقانونی درآمدهای مالیاتی فلسطین توسط اسرائیل و حملات شهرک نشینان در کرانه باختری مواجه هستیم. باید چنین اقدامات تجاوزکارانه‌ای متوقف شود. ما از اتحادیه اروپا و شرکای دیگر می‌خواهیم برای تضمین پایبندی اسرائیل به توافق‌های امضا شده فشار سیاسی و اقتصادی وارد کنند.

طبق گزارش روسیا الیوم، وی گفت: اموالی که بلوکه شده اموال فلسطین است و این اقدام اسرائیل نقض توافق‌های بین‌المللی است. امیدواریم جامعه بین‌المللی هرچه سریع‌تر اقدامی در این زمینه انجام دهد.

محمد مصطفی گفت: ما در حال تهیه یک طرح جامع برای مرحله پساجنگ در غزه هستیم و آماده‌ایم تا به محض رسیدن به توافق آتش بس مسئولیت کامل کمک به مردم خود را بر عهده بگیریم. همچنین دولت اجرای برنامه اصلاحات فراگیری را آغاز کرده است.

پیش از این روزنامه «الجریده» کویت به نقل از یک منبع مسئول آمریکایی گزارش داد واشنگتن به دنبال تشکیل کارگروه‌هایی برای مدیریت نوار غزه در مرحله پساجنگ است که متشکل از سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) می‌باشد.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «پالتیکو» فاش کرده است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک نیروی چند ملیتی در نوار غزه در مرحله پس از جنگ است.

این منبع اعلام کرده است این کارگروه‌های فلسطینی با کمک و حمایت کارشناسان و مستشاران نظامی از مصر، قطر، عربستان و انگلیس تحت نظر آمریکا مسئولیت تامین امنیت نوار غزه را در مرحله پساجنگ برعهده خواهند داشت.

این مقام مسئول آمریکایی تصریح کرد: در این خصوص با سرلشکر «ماجد فرج» رئیس دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان فلسطین و «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین مذاکراتی صورت گرفته و دیداری نیز با «محمد دحلان» از رهبران سابق فتح در ابوظبی با هدف بررسی احتمال مشارکت وی در چنین گروهی به همراه عناصر وابسته به وی در غزه و کرانه باختری برگزار شده است.

این روزنامه کویتی نوشت: یک مقام مسئول در تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص این اطلاعات گفته است که مسأله حکمرانی غزه و کرانه باختری یک موضوع فلسطینی باقی می‌ماند و هیچکس نمی‌تواند بر سازمان آزادیبخش فلسطین چیزی را تحمیل کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

مرحله پساجنگ

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.