تلاش برای آزادی زائر ایرانی بازداشت‌شده در مدینه

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نمایندگان و اعضای بعثه‌های مراجع عظام تقلید درحج 1403 با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار کردند.

در این دیدار که جمعی از معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و سفیر کشورمان در عربستان نیز حضور داشتند، حجت‌السلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به همزمانی حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت با حج امسال، برخی از اقدامات کشور میزبان را که در هیچیک از موسم‌های حج گذشته سابقه نداشته است، برشمرد.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ حج‌گزاری، 6 نفر از خادمان زائران را برگرداندند و در ادامه برخی دستگیری‌ها اتفاق افتاد و زائران را بردند و در نزدیکی جده رها کردند و علت را هم اجرای دستورالعمل حج بلا تصریح(حج بدون ومجوز) عنوان کردند در حالی که تمام این افراد تصریح داشتند و با ویزای حج به این کشور وارد شدند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تماس‌ها و پیگیری‌های بعمل آمده برای آزادی یک زائر ایرانی که در مدینه در بازداشت است، گفت: با وجودی که ما چارچوب‌ها را در این کشور رعایت کرده و تلاش داریم همکاری کامل باشد ولی شرایط، شرایط بسیار سختی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل 10 نفر کمتر است، اظهار کرد: تاکنون سه زائر فوت شدند که نشان‌دهنده این است آزمایشات و معاینات زائرین در سطح بهتری انجام شده است.

وی گفت: این اقدام در حوزه درمان، در کنار مصاحبه برای گزینش روحانیون کاروان‌ها و ارائه آموزش تاثیر خوبی داشته است و به جوانگرایی در ارتباط با نیروهای کاروان‌ها هم توجه شده است.

وی افزود: سازمان حج و زیات، بعثه مقام معظم رهبری و مرکز پزشکی حج و زیارت تلاش دارند که حج با آرامش تمام و بهره‌مندی زائران از فضای معنوی این سرزمین به پایان برسد و زائران با سلامتی به کشور بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در انتقال ارز و همراهی نکردن به موقع بانک ذی‌ربط در کشور میزبان برای واریز ارز حج به حساب دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل 12 هزار تخت که در مکه برای اجاره قرارداد بسته بودیم از دست رفت و اکنون هم در بخش هواپیمایی مشکلاتی داریم که امیدواریم حل شود.

این گزارش حاکی است، قبل از سخنان سرپرست حجاج ایرانی، با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی حاج امیر عارف مداح اهل بیت عصمت و طهارت مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت امام باقر (علیه السلام) برگزار شد.

انتهای پیام/ 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.