روز انتخابات 65000 زائر حج در سرزمین وحی هستند

 به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سید عباس حسینی در همایش مدیران مجموعه و مدیران کاروان‌های حج 1403 که در مکه مکرمه برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته تا کنون، به ضرورت دقت در اجرای برنامه‌ریزی‌ها طی ایام تشریق اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با وزارت حج و عمره عربستان و شرکت‌های مطوفین حجاج برقرار است، گفت: امکانات ما به نسبت سال گذشته به‌ویژه در عرفات، بهتر است، فضای چادرهای عرفات هم با توجه به کولرهای موجود، متفاوت خواهد بود البته که در چادرهای کوچکتر از کولرهایی که سال گذشته استفاده می‌شد، بهره‌برداری خواهیم کرد چرا که تعبیه کولرهای جدید در فضای چادرهای کوچک امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی به طبخ و توزیع غذا به‌ویژه در ایام تشریق اشاره کرد و گفت: در آشپزخانه‌های مرکزی هم توصیه‌های لازم جهت طبخ غذای حجاج با رعایت اصول کاملا بهداشتی صورت گرفته و برنامه غذایی نیز مطابق ایام و شرایط زائران تطبیق شده است.

رییس سازمان حج و زیارت به موضوع پروازهای بازگشت اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات که نشأت گرفته از تحریم‌ها است برسرراه قرار دارد که در تلاشیم موانع را برای بهبود روند خدمت‌رسانی در پروازهای بازگشت برطرف کنیم و در این زمینه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام ویژه‌ای دارد که امیدواریم با هماهنگی‌های طرفین و مساعدت‌ها این مشکلات مرتفع گردد.

حسینی تصریح کرد: مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها این نکته را به زائران تاکید کنند که مراسم های خود را 48 ساعت پس از مشخص شدن زمان بازگشت ترتیب دهند چراکه شاید شرایط دچار نوساناتی به لحاظ ساعت برگشت به کشور باشد.

وی به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد وگفت: در روز رأی گیری حدود 65 هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی حضور خواهند داشت که در تلاش هستیم مجوز لازم را از کشور میزبان برای انجام انتخابات دریافت کنیم و مدیران کاروان و مجموعه نیز به عنوان اعضای اجرایی و ناظرین صندوق‌ها فعال خواهند بود.

رییس سازمان حج و زیارت بر عمل به چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های تدوین شده تاکید کرد و گفت: همه ملزم به رعایت قوانین کشور میزبان هستند و در این راستا زائران و کاروان‌ها از اقدامات خارج از برنامه خودداری کنند.

حسینی با بیان اینکه امسال در میان عوامل کاروان‌ها از نیروی جوان استفاده کرده ایم گفت: امسال در اداره کاروان‌ها بیش از سنوات گذشته از نیروی جوان استفاده کرده‌ایم و این عزیزان می‌توانند به نحو شایسته‌ای خدمت‌رسانی کنند و به کسب تجربه بپردازند؛ نیروهای قدیمی و باتجربه نیز باید آموزه‌های خود را به صورت مناسب منتقل نمایند.

وی با اشاره به گرمای هوا در ایام تشریق گفت: امسال دمای هوا تا 50 درجه افزایش می‌یابد که امیدواریم همه به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های لازم دقت داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت به محدودیت‌های فضای اسکان که برای همه کشورها در عرفات و منا وجود دارد اشاره کرد و گفت: این موضوع برای زائران تبیین شود که امیدواریم زائران شرایط موجود را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین به تبیین شرایط مشاعر مقدسه، چیدمان مرتب نیروهای راهنمایی و امداد، ضرورت توجه به زمان‌بندی نقل ترددی و .... پرداخت و آرزوی حجی عزتمند و موفقیت‌آمیز را از درگاه خدا مسئلت جست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.