ضرورت رعایت قوانین عربستان در زمان‌بندی ابلاغی ایام تشریق

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، غلامرضا رضایی در همایش مدیران کاروان و مجموعه حج تمتع 1403 با اشاره به آغاز عملیات حج تمتع از روز هشتم ذی‌الحجه بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان در زمان‌بندی ابلاغی در ایام تشریق تاکید کرد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها و زمان‌بندی ابلاغی که با تعامل دو طرف تنظیم شده و با رعایت محدودیت‌های تردد مورد توجه قرار گرفته است، اثرات مثبتی را به جهت نظم و انضباط در مشاعر مقدسه به دنبال دارد.

رضایی با اشاره به تمامی دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌ها که از ابتدای حج مدنظر قرار گرفته است، گفت: تمامی برنامه‌ها به منظور این است که عملیات روان و منظمی را شاهد باشیم و اکنون در آستانه ایام تشریق، اجرای مناسب برنامه‌ها ضروری است.

مدیر عملیات حج تمتع 1403 تاکید کرد: تمامی حج در ایام تشریق و در مشاعر مقدسه خلاصه می‌شود و زائران کشورمان سال‌هاست که در انتظار چنین سفر بزرگی بوده‌اند، بنابراین حال که به این ایام رسیده‌ایم تمامی تلاش خود را به جهت برگزاری عملیاتی عزتمند انجام می‌دهیم.

وی خطاب به مدیران کاروان و مجموعه تاکید کرد: تمامی گفتار و کردار ما در این عملیات باید حساب‌شده و بر مبنای برنامه‌ریزی‌ها و دستورالعمل‌ها باشد زیرا اگر به این مهم توجه نشود زیان‌بار خواهد بود.

رضایی با اشاره به حائز اهمیت بودن حمل و نقل ترددی در موسم پیش رو گفت: مشکلات سنوات قبل احصا شده و برنامه‌ریزی‌ها مطابق با قوانین و محدودیت‌ها صورت گرفته است بنابراین رمز موفقیت نقل ترددی و عملیات اعزام زائران به مشاعر مقدسه، اهتمام به زمان‌بندی‌ها است.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال زائران به مشاعر مقدسه از صبح روز هشتم ذی‌الحجه با اعزام زائران اهل سنت به منا آغاز می‌شود، گفت: نزدیک به 12 هزار نفر از زائران اهل سنت کشورمان ساعت 5 صبح روز جمعه (یوم الترویه) عازم سرزمین منا می‌شوند.

مدیر عملیات حج تمتع 1403 تاکید کرد: خروج از هتل‌ها، اعزام به سوی عرفات ، اعزام معذورین از عرفات به منا، اعزام به مزدلفه، عزیمت به منا و انتقال به هتل‌ها کاری بزرگ است که در ایام تشریق توسط حمل و نقل ترددی و با همکاری همه واحد‌ها انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اهتمام به زمان‌بندی نیز در روزهایی که زائران برای رمی جمره عظیمت می‌کنند ضروری است، گفت: مدیران حتما به زمان تعیین شده دقت کنند و زائران را زودتر از موعد از چادرها خارج نکنند چراکه در موسم امسال باید به گرمای هوا نیز توجه ویژه‌ای کرد.

رضایی ضمن تشکر از تلاش های شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران به‌ویژه مدیران کاروان‌ها مجموعه‌ها بر همکاری و هماهنگی با نقل ترددی و سایر بخش‌ها در این ایام تشریق تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.