اضافه شدن 3.5 میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور در 33 ماه

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه رئیس جمهور شهید همیشه برای خیرین وقت می‌گذاشت، اظهار کرد: مردم‌داری، مردم‌یاری و با مردم بودن وجه تمایز آیت‌الله رئیسی در ماندگار شدن است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی بسیار بر عدالت محوری تأکید می‌کرد، افزود: درون‌مایه انقلاب اسلامی ایران نیز عدالت است. در 33 ماه اخیر بیش از 3.5 میلیون مترمربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اعتبارات، خیرین کمک زیادی به مدرسه‌سازی کردند، ادامه داد: میانگین سرانه کشوری فضای آموزشی در کشور با کمک خیرین به حدود 5 متر و 30 سانتی‌متر رسیده است.

صحرایی با بیان اینکه باید طوری کار کنیم که همه دانش‌آموزان طعم عدالت را بچشند، گفت: ما باید مدرسه یاری را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه از افتخارات این دولت این بود که 40 درصد دانش آموزان متوسطه دوم به هنرستان‌ها رفتند، افزود: آیین‌نامه تقویت مهارت در اردیبهشت ماه تصویب شد که بر مبنای آن 2500 هنرستان تولیدی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع مسیری در جهت عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در مجموعه طرح‌های آموزشی با اسم «یادگار ابراهیم» 5000 کلاس درس در استان خراسان‌ رضوی ساخته خواهد شد.

صحرایی گفت: دانشگاه فرهنگیان که ضعیف شده بود در این دولت جانی دوباره گرفت اما باید در فضای آموزشی به این دانشگاه کمک شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.