«سیریل رامافوسا» بار دیگر رئیس‌جمهور آفریقای‌ جنوبی شد

«سیریل رامافوسا» برای دومین دوره توسط قانونگذاران آفریقای جنوبی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و این حرکت پس از آن رخ داد که حزب حاکم او با حزب مخالف ائتلافی را تشکیل دادند.

به گزارش ارز پرس، «سیریل رامافوسا» رهبر کنگره ملی آفریقا (ANC) در برابر «جولیوس مالما» از حزب چپ افراطی موسوم به «مبارزان آزادی اقتصادی» به پیروز قاطعی دست یافت و موفق شد ۲۸۳ رای را از ۴۰۰ عضو پارلمان کسب کند و این درحالیست که رقیب او صرفا ۴۴ رای به‌دست آورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد رامافوسا ۷۱ ساله دومین دوره ریاست‌جمهوری خود را با کمک قانونگذاران از دومین حزب بزرگ کشور موسوم به «اتحاد دموکراتیک» و برخی احزاب کوچک‌تر به‌دست آورد.

وقتی کنگره ملی آفریقا در انتخابات ماه گذشته اکثریت پارلمانی خود را برای اولین بار بعد از ۳۰ سال از دست داد، این احزاب تصمیم گرفتند طی روند رای‌گیری از سیریل رامافوسا حمایت کنند.

گزارش شده است که حزب کنگره ملی آفریقا یک توافق لحظه آخری را با «اتحاد دموکراتیک» منعقد کرده تا بدین تریب رامافوسا به عنوان رئیس‌جمهور صنعتی‌ترین اقتصاد آفریقا باقی بماند. این احزاب اکنون در اولین ائتلاف ملی آفریقا جنوبی که در آن هیچ حزبی اکثریت پارلمان را ندارد، کشور را به طور مشترک اداره خواهند کرد.

رئیس‌جمهور آفریقا جنوبی ضمن آنکه این توافق را «تولدی دوباره و دوره‌ای جدید برای کشور» خواند، گفت: «زمان آن برای احزاب فرا رسیده تا بر اختلافات غلبه و با یکدیگر همکاری کنند. این چیزی است که ما باید انجام دهیم و من به‌عنوان رئیس‌جمهور متعهد به کسب آن هستم.»

کنگره ملی آفریقا از زمان اولین انتخابات دموکراتیک این کشور در سال ۱۹۹۴ که «نلسون ماندلا» رئیس‌جمهور شد، همیشه بالای ۵۰ درصد آرا را داشته است. با این حال به دلیل خشم نسبت به میزان بالای فساد، بیکاری و جرائم، حمایت از این حزب به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.