باراک: اسرائیل با خطرناک‌ترین بحران خود مواجه است

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تأکید کرد این رژیم با خطرناک‌ترین بحران تاریخ خود مواجه است.

به گزارش ارز پرس، «ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در خطرناک‌ترین بحران تاریخ خود به سر می‌برد که در هفت اکتبر با هولناک‌ترین شکست آغاز شد. ما در اوج یک بحران رو به رشد و بی انتها هستیم و اصل و ماهیت این فاجعه در یک دولت و نخست وزیر فاقد صلاحیت نهفته است. جنگ علیه غزه ادامه دارد و به رغم فداکاری‌های ارتش و افسران، به دلیل فلج استراتژیکی که رهبری اسرائیل از آن رنج می‌برد، جنگی است که نسبت به دیگر جنگ‌ها در تاریخ اسرائیل کمترین موفقیت را دارد.

وی در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نوشت: ما اکنون با تصمیمات دشواری بین جایگزین‌های ترسناکی درباره ادامه جنگ در نوار غزه و گسترش عملیات علیه حزب‌الله در شمال و ریسک جنگ در چند جبهه مواجه هستیم. همه این اتفاقات می‌افتد درحالی که در پشت پرده کودتای قضایی با هدف ایجاد دیکتاتوری نژادپرست دینی تندرو ادامه دارد.

باراک تأکید کرد: برای مقابله با این بحران باید تمام قدرت را برای بازگشت به راه توسعه و امید به کار گیریم. این پیروزی واقعی است. در این زمان تحمل اشتباهات بیشتر ممکن نیست. باید جسورانه با آنچه اتفاق افتاده و دلایل آن رودرو شویم و بعد از آن وضعیت را اصلاح کنیم. این مسأله اراده و شجاعت را از مخالفان و ائتلاف حاکم و تمام اسرائیلی‌ها می‌طلبد.

رژیم صهیونیستی به رغم حملات گسترده هوایی و استفاده از تمام امکانات و تجهیزات خود در جنگ علیه غزه و کشتارهای عظیمی که به راه انداخته است هنوز به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است. برخی سیاستمداران صهیونیست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را مسوول فاجعه شکست هفت اکتبر می‌دانند و خواهان برکناری او هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.