هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به بحرانی بهداشتی در کرانه باختری

سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت بحرانی بهداشتی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ارز پرس، سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای نسبت به وضعیت بحرانی بهداشتی در کرانه باختری هشدار داده است؛ جایی که محدودیت‌های شدید، خشونت و حملات به مراکز درمانی دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و مراکز درمانی را پیچیده کرده است.

براساس گزارش روسیا الیوم، این سازمان خواستار حمایت و حفاظت فوری و موثر از غیرنظامیان و سیستم بهداشتی در کرانه باختری شد.

سازمان جهانی بهداشت ابراز تأسف کرد که مؤسسات بهداشتی که تحت فشار قرار دارند به دلیل کمبود بودجه تنها می‌توانند با ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

این سازمان اعلام کرد دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در کرانه باختری به دلیل بسته شدن گذرگاه‌های بین اراضی اشغالی و کرانه باختری، نبود امنیت و بسته شدن روستاها پیچیده شده است.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد افزایش بحران مالی جدی از هفتم اکتبر منجر به این شده است که کارکنان مراکز درمان تقریبا یک سال فقط نیمی از حقوق خود را دریافت کنند، این در حالیست که ۴۵ درصد داروهای ضروری موجود نیست.

از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر ارتش این رژیم عملیات‌ها و یورش‌های خود را به کرانه باختری افزایش داده است که منجر به شهادت ۵۴۴ نفر از جمله ۱۳۳ کودک و زخمی‌شدن بیش از ۵۲۰۰ نفر دیگر در کرانه باختری شده است.

رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر جنگ خونین و ویرانگری را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و ده‌ها هزار نفر را شهید و مجروح کرد. این جنگ فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرده که باعث شده تعدادی از مردم غزه به‌ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند. پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد آمار قربانیان جنگ غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۷ هزار و ۲۶۶ شهید و ۸۵ هزار و ۱۰۲ مجروح رسیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.