پوشش بیمه‌ای صندوق کشاورزان به بیش از 3 میلیون نفر رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، بیت‌الله برقراری؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در حاشیه نشست سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اظهار کرد: عملکرد صندوق تحولی نبوده و اتفاقی جهادی و جهشی بوده است و خوشحال هستیم هم راستا با منویات رهبر معظم انقلاب توانسته‌ایم به این جامعه خدماتی را ارائه دهیم.

وی گفت: ما توانستیم بیش از یک میلیون و 35 هزار نفر از کشاورزان روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور را در دو سال اخیر بیمه کنیم و تقریباً معادل 50 درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تأسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: عملکرد صندوق تنها در دو سال اخیر معادل 99 درصد عملکرد دولت های نهم و دهم و بیش از 80 درصد عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

برقراری ادامه داد: برای نخستین بار بحث درمان تکمیلی برای مستمری بگیران با کمترین پرداخت عملیاتی شد و ان‌شاءالله در تلاش و برنامه‌ریزی هستیم تا در استان‌های دیگر اجرا شود. این بیمه تکمیلی در 3 استان همدان آذربایجان شرقی و اصفهان عملیاتی شد اما برای اجرای آن در تمامی استان‌های کشور متاسفانه تبصره‌ای از سوی هیئت امنا ابلاغ شد که ما را منع کرده است اما در تلاشیم تا این اقدام مجدداً اجرا شود.

وی گفت: یکی از کارهای بزرگ این بود که 311 هزار نفر را از مادران غیر شاغل روستایی و عشایر را تحت پوشش قرار دادیم و حق بیمه آنها رایگان بود و دولت پرداخت کرد. از یک میلیون نفر که بیمه شده‌اند حدود 600 هزار نفر از آن را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و این ضریب بسیار خوبی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره آمار تحت پوشش این صندوق نیز گفت: تعداد کل اعضای صندوق بیش از 3 میلیون نفر است و دیگر یک صندوق کوچکی نیست و پس از تامین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه اجتماعی کشور هستیم.

برقراری تاکید کرد: برای مستمری‌بگیران هم توانسته‌ایم در حداقل‌بگیران نزدیک به 210 درصد رشد مستمری را داشته باشیم و در سایر سطوح حدود 83 درصد در سه سال مستمری‌شان رشد داشته است.

وی درباره برنامه دولت برای تحت پوشش قرار دادن مادران روستایی براساس ماده 21 قانون جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تحت پوشش قراردادن 300 هزار مادر روستایی 200  هزار نفر دیگر به‌زودی بیمه می شوند و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.