عرضه دام عید قربان در 1900 جایگاه‌ وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به در پیش بودن عید قربان، اعلام کرد: هموطنان عزیز می‌توانند برای انجام فریضه این روز مبارک، دام مورد نظر خود را از 1900 جایگاه مستقر در تهران و شهرستان‌ها تامین کنند.

امراللهی در شبکه خبر با بیان اینکه با توجه به بارش‌های مناسب بهاری و سرسبزی مراتع، وضعیت تولید دام به ویژه دام روستایی و عشایری مناسب است، افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند، وضعیت تولید، هم از نوع دام سبک و هم از نوع دام سنگین خوب است و در عید قربان و روز عرفه هم طبق سنوات گذشته با همکاری سازمان تعاون روستایی عشایری و اتحادیه‌های روستایی و عشایری عرضه دام سالم و بهداشتی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در سراسر کشور بیش از هزار و 900 جایگاه عرضه دام ایجاد شده که از امروز کار استقرار در آنها انجام می‌شود و عرضه دام، از فردا یکشنبه صورت می‌گیرد.

امراللهی درباره جایگاه‌های عرضه دام تهران نیز گفت: در تهران 15 جایگاه با همکاری شهرداری تهران در میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شده که در آنها، دام سالم و بهداشتی با حضور ناظر فنی و ناظر شرعی عرضه می‌شود.

مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر موضوع قیمت که مربوط به بازار است، در این جایگاه‌ها دام با رعایت مسائل بهداشتی عرضه می‌شود و به ویژه در خصوص دام‌های مولد، وزارت جهاد کشاورزی اهتمام دارد که به عرصه تولید باز گردند.

امراللهی تصریح کرد: در سراسر کشور نزدیک به دو هزار گروه نظارت فعال خواهد بود که حدود 800 گروه، بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در جایگاه‌های تهران، علاوه بر عرضه دام بهداشتی، قربانگاه نیز در نظر گرفته شده و دام‌ها در صورت موافقت خریدار، همانجا با حضور ناظر دامپزشکی و ناظر فنی قربانی می‌شود.

امراللهی با بیان اینکه بازار بر مبنای اصل عرضه و تقاضا نرخ گذاری می‌شود، اظهار داشت: مشکلی از لحاظ تأمین نداریم و پیش بینی می‌شود که قیمت حدود 260 تا 270 هزار تومان به بالا باشد که بستگی به نوع و کیفیت دام هم دارد.

مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد هموطنان می‌توانند با سامانه تلفنی 1512 نظرات و شکایت خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.