انتقاد مقامات محلی در شمال اراضی اشغالی از وضعیت این مناطق پس از حملات حزب‌الله

با ادامه حملات گسترده حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی مقامات محلی صهیونیست می‌گویند رژیم صهیونیستی منطقه شمال را از دست داده است.

به گزارش ارز پرس، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از رئیس شورای شهرک «متولا» در شمال اراضی اشغالی گفت: دولت اسرائیل منطقه شمال را از دست داده است و به نظر می‌رسد که هیچ توجهی به آن ندارد. بیش از ۱۹۰ خانه به دلیل موشک‌های حزب‌الله لبنان آسیب دیده‌اند. این تعداد حدود ۳۵ درصد از خانه‌های این شهرک محسوب می‌شود.

وی افزود: موشک‌های حزب‌الله لبنان منجر به ویرانی گسترده در زیرساخت، خیابان‌ها و شبکه برق و زمین‌های کشاورزی شده است. آتش‌سوزی‌هایی که به دلیل شلیک موشک‌های حزب‌الله رخ داده است به چندین منزل در این شهرک رسیده است.

پیش از این نیز «یفتاح رون تال» فرمانده سابق نیروی زمینی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله لبنان هیچ اهمیتی به ما نمی‌دهد. کریات شمونه به شهر ارواح و یک منطقه جنگی متروکه تبدیل شده است. ما الجلیل را از دست می‌دهیم و حزب‌الله لبنان منطقه امنیتی را در داخل اسرائیل ایجاد کرده به جای اینکه اسرائیل بتواند چنین منطقه‌ای را در جنوب لبنان ایجاد کند قدرت بازدارندگی ما به شدت آسیب دیده است.

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

در حالی که موشک‌ها از لبنان به اراضی اشغالی شلیک می‌شوند و این مناطق را ویران می‌کنند، برخی از مسؤولان رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که پاسخ ضعیف دولتشان نشان‌دهنده این است که مناطق شمالی به دست حزب‌الله افتاده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری‌، ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.