یورش اشغالگران به شهرک‌های جنین، الخلیل و رام‌الله و مقابله نیروهای مقاومت

جوانان فلسطینی عصر جمعه و بامداد امروز شنبه با اشغالگرانی که به شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی از جمله جنین، الخلیل و رام الله یورش برده بودند، درگیر شدند.

به گزارش ارز پرس، جمعی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «کفردان» در غرب جنین یورش بردند و در آنجا وارد درگیری‌های مسلحانه‌ای با نیروهای مقاومت فلسطین شدند.

همچنین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پیش از یورش به برخی از خانه‌ها در این شهرک، در خیابان‌های آن شروع به گشت‌زنی کردند.

برخی منابع مطبوعاتی فلسطینی از وقوع درگیری مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگرانی که به شهرک «برقین» در جنین حمله کرده بودند، خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، علاوه بر این، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در پی یورش آنها به شهرک «بیت امر» در شمال الخلیل شکل گرفت. آنها با یورش به این شهرک چند خودرو را مصادره کرده و زمین‌های شهروندان فلسطینی را بازرسی کردند.

این اقدام پس از عقب‌نشینی اشغالگران از منطقه «الظهر» در این شهرک و گشت‌زنی و ایجاد موانعی در منطقه انجام شد.

تریبون‌های داخلی فلسطین از وقوع درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران که به اردوگاه «الجلزون» در شمال رام‌الله حمله کردند، خبر دادند.

زخمی‌ها

هشت فلسطینی در یورش اشغالگران به اطراف اردوگاه «الامعری» در جنوب شهر «البیره» زخمی شدند که وضعیت چهار تن از آنها وخیم گزارش شده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک کودک و یک جوان فلسطینی در تیراندازی اشغالگران به خودرویشان در این اردوگاه به شدت زخمی شدند و وضعیت آنها وخیم گزارش شده است.

اشغالگران اسرائیلی با یورش به شهر «البیره» خانه‌ای واقع در اطراف اردوگاه الامعری را محاصره کرده و یک جوان فلسطینی را پس از آنکه زخمی کردن، بدون دلیل بازداشت کردند.

همچنین آنها استحکامات نظامی را به اطراف این اردوگاه و ۲ منطقه «سطح مرحبا» و «ام الشرایط» واقع در نزدیکی این اردوگاه منتقل کردند که در نتیجه آن درگیری‌های شدیدی شکل گرفت که در آن اشغالگران به سمت فلسطینی‌هایی که قصد ممانعت از یورش را داشتند، گلوله‌های واقعی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

حملات شهرک‌نشین‌ها

از سوی دیگر اشغالگران یک زن فلسطینی را در ایست نظامی منتهی به منطقه «تل الرمیده» در مرکز شهر الخلیل بازداشت کردند.

سربازان اسرائیلی این شهروند فلسطینی را بازداشت کرده و پس از آنکه او مانع از بازرسی شد، قصد حمله به او را داشتند که ساکنان منطقه مداخله کرده و با سربازان اسرائیلی درگیر شدند.

در «بیت لحم» شهرک‌نشین‌های صهیونیست زمین‌های کشاورزی فلسطینی‌ها در منطقه «عین قدیس» در شهرک «حوسان» در غرب بیت لحم را آتش زدند که موجب آتش‌سوزی گسترده‌ای در این منطقه شد.

عین قدیس در نزدیکی شهرک «بیتار عیلیت» واقع است که همواره در معرض حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست قرار دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملاتش علیه نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته بر شدت یورش‌ها، بازداشت‌ها و اقدامات ناقض حقوق فلسطینی‌ها در کرانه باختری افزوده است.

همچنین شهرک‌نشین‌های صهیونیست نیز یورش‌های خود علیه ساکنان کرانه باختری و دارایی‌های آنها را افزایش داده‌اند، از آن زمان تعداد فلسطینی‌هایی که به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری به شهادت رسیدند، به بیش از ۵۴۶ شهید رسیده و علاوه بر آن حدود ۵۲۰۰ فلسطینی دیگر زخمی و ۹۱۷۰ تن دیگر از آنها نیز بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.