ویزای تونس برای ایرانی‌ها و عراقی‌ها لغو شد

قانون لغو ویزای ورود گردشگران ایرانی و عراقی به کشور تونس از امروز ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) اجرایی می‌شود.

به گزارش ارز پرس، وزارت امور خارجه تونس از معافیت ویزا برای دارندگان گذرنامه عراقی برای سفر به مقاصد گردشگری این کشور خبر داد. این معافیت، اجازه اقامت تا ۱۵ روز را در یک دوره ۱۸۰ روزه می‌دهد و مسافران برای برخوداری از این معافیت باید یک رزرو هتل معتبر و یک بلیت رفت و برگشت هواپیما ارائه دهند.

در این بیانیه که از سوی خبرگزاری شینهوا منتشر شده، بدون اشاره به جزئیات بیشتر آمده است: دارندگان گذرنامه عادی ایرانی نیز از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) از دریافت ویزای ورود به تونس معاف خواهند شد.

وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر، از تصمیم تونس استقبال کرد و گفت که این تصمیم باعث افزایش تعداد گردشگران عراقی برای بازدید از تونس و افزایش همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد شد.

ایران سال گذشته به صورت یکطرفه دریافت ویزای را برای اتباع ۳۳ کشور از جمله تونس لغو کرده بود. دیگر کشورهایی که بر این اساس برای ورود به ایران نیازی به دریافت ویزا ندارند شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه (فقط به صورت گروهی)، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان می‌شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

ویزای ایرانی عراقی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.