طرح ارتش صهیونیستی برای توقف عملیات رفح و شروع عملیاتی در مرزهای لبنان

رسانه‌های عبری گزارش کردند، ارتش رژیم صهیونیستی توصیه کرده عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب غزه در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف و یک عملیات دیگر در مرزهای لبنان شروع شود.

به گزارش ارز پرس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد فرماندهی شمال فلسطین اشغالی در ارتش اشغالگر روی اهدافی متمرکز شده که قابلیت تهاجمی حزب‌الله لبنان را تقلیل می‌دهد.

این شبکه گزارش کرد ارتش در این مرحله توصیه می‌کند که توجهات معطوف به جبهه شمال شود؛ یعنی به منظور انتقال به لبنان، عملیات در رفح سریع‌تر پایان یابد. ارتش رژیم صهیونیستی این دیدگاه را به کابینه منتقل کرده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در ادامه به نقل از یک مقام امنیتی گزارش کرد باید یک اقدام قاطع در شمال انجام شود تا شهرک‌نشینان به شهرک‌های شمال برگردند. این شهرک‌ها از ابتدای جنگ غزه در اکتبر ۲۰۲۳ تخلیه شده‌اند.

این مقام امنیتی افزود با توافق با حزب‌الله، امکان برقراری امنیت وجود دارد اما بدون اقدامات موثر، نمی‌توان احساس امنیت را به ساکنان بازگرداند.

وی ادامه داد برای بازگرداندن ساکنان، باید یک تغییر عمیق در مرزهای با لبنان ایجاد کرد. به گفته این منبع صهیونیستی، حمله روز چهارشنبه حزب‌الله، بزرگترین حمبه از هشتم اکتبر تاکنون است.

طی دو روز گذشته، حزب‌الله در واکنش به ترور «طالب عبدالله» فرمانده خود بیش از ۲۰۰ موشک شلیک کرده است.

در همین حال درخواست‌ سیاستمداران صهیونیستی برای حمله به لبنان شدت گرفته است و قرار است کابینه امور سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی عصر فردا یکشنبه تحولات در مرزهای لبنان را بررسی کند. رگبار موشک‌هایی که اخیرا بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان رد و بدل شده، مقامات آمریکایی را به طور فزاینده‌ای نگران کرده است که این تشدید تنش ممکن است منطقه جنگ‌زده را به یک درگیری گسترده‌تر میان متحد واشنگتن و گروه‌های مقاومت بکشاند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.