کارشناسان سازمان ملل کشتار «النصیرات» را محکوم کردند

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل استفاده نظامیان صهیونیست از کامیون‌های کمک‌رسان به‌عنوان پوششی برای کشتار «النصیرات» توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ارز پرس، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل کشتار اشغالگران در عملیات آزادسازی چهار اسیر صهیونیست در اردوگاه آوارگان «النصیرات» واقع در مرکز غزه را که طی آن ۲۷۴ فلسطینی شهید و حدود ۷۰۰ نفر زخمی شدند، محکوم کردند.

براساس گزارش عربی ۲۱، طبق گفته نجات‌یافتگان خیابان‌های النصیرات مملو از اجساد شهدا و مجروحان از جمله کودکان و زنان بود که در خون می‌غلتیدند و کارشناسان اعلام کردند که دیوارها با بقایای انسانی پراکنده شده به دلیل انفجارهای متعدد و خانه‌های بمب‌گذاری شده پوشیده شده است.

شاهدان همچنین اعلام کردند با تخریب بخش بهداشت و درمان غزه، مجروحانی که به بیمارستان‌ها منتقل شدند مجبور بودند برای معالجات پزشکی در کف زمین منتظر بمانند.

کارشناسان هم گزارش دادند که حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات از نظر خشونت بیش از حد و پیامدهای ویرانگر آن نفرت‌انگیز است. کارشناسان اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی به مخفی شدن در یک کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که از اسکله ساخت آمریکا عبور می‌کرد، محکوم کردند.

آنها همچنین تاکید کردند استفاده از پوشش غیرنظامی برای انجام یک عملیات نظامی به منزله خیانت است و این امر طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی اکیدا ممنوع است و جنایت جنگی محسوب می‌شود. این روش‌ها، امدادگران و ارسال کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد و بیانگر سطح بی‌سابقه‌ای از وحشیگری در اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی است.

این کارشناسان در ادامه تاکید کردند که تعداد قابل توجه شهدا نشان‌دهنده بی‌توجهی آشکار رژیم صهیونیستی به جان فلسطینیان است و به موجب قوانین بین‌المللی، باید جان تمامی غیرنظامیان ارزش یکسان داشته باشد و و هیچ جانی بیش از جان دیگری ارزش ندارد.

آنها همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی هشت ماه پیش، زمانی که اولین توافق آتش‌بس ارائه شد، این فرصت را داشت تا اسرا را بدون خونریزی بیشتر آزاد کند اما تل‌آویو به جای آن به طور سیستماتیک و هدفمند پیشنهادات آتش‌بس را رد کرد و ترجیح داد به حمله خود علیه غزه ادامه دهد که حتی منجر به کشته شدن اسرای صهیونیستی شد و در تمام این مدت مدعی شد که در عملیات نظامی برای نجات آنها شرکت می‌کند.

کارشناسان در ادامه گفتند استفاده از بهانه تلاش برای نجات اسرا جهت توجیه استفاده بیش از حد از زور، اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را افشا می‌کند و نشان می‌دهد که آنها به سطح کاملا جدیدی رسیده‌اند.

آنها تاکید کردند عملیات نظامی در النصیرات یکی از فجیع‌ترین اقدامات در حمله ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از هفتم اکتبر به‌شمار می‌آید و خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی نیز همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گذشته مدعی شد چهار اسیر صهیونیست را از اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه آزاد کرده و این درحالی رخ داد که ارتش این رژیم مناطق مختلف النصیرات و اردوگاه آن در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد و طبق گزارش منابع فلسطینی این جنایت منجر به شهادت ۲۷۴ فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن شده است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر خطاب به خبرنگاران صراحتا گفت: «ما می‌دانیم که نمی‌توانیم عملیاتی را برای نجات همه انجام دهیم زیرا همیشه شرایطی وجود ندارد که امکان این را برای ما فراهم سازد.»

با وجود صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت در تاکید بر لزوم توقف فوری جنگ غزه و نیز صدور دستوراتی از طرف دیوان بین‌المللی دادگستری برای متوقف کردن یورش به شهر رفح و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی در این منطقه و نیز تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه اما رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته همچنان به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و تاکنون این حملات بیش از ۱۲۱ هزار شهید و زخمی و حدود ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.