افزایش۱۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، عبدالامیر یاقوتی، مدیر امور مشترکین شرکت توانیر، در ارتباط تلویزیونی در خصوص مقدار مصرف برق در کشور گفت: هفته گذشته با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، مصرف برق از مرز ۷۰ هزار مگاوات عبور کرد و به عدد ۷۰ هزار و ۵۵۰ مگاوات رسید.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با گرم شدن هوا، حد نصاب‌های مصرف برق شکسته شود، به همین دلیل برای تأمین این بار مصرفی به همکاری مشترکین در همه بخش‌ها نیاز است.

یاقوتی در ادامه نیز به ادارات به عنوان مجموعه‌هایی تأثیرگذار در میزان مصرف اشاره کرد و گفت: ادارات نزدیک به ۵ هزار مگاوات از ۶۲ هزار مگاوات مصرف نهایی برق را به خود اختصاص می‌دهند.

بر اساس گفته وی ادارات موظف هستند مصرف برق خود را در ساعات اداری ۴۰ و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و بعد از ساعات اداری از وسایل سرمایشی استفاده نکنند.

مدیر امور مشترکین شرکت توانیر همچنین درباره نحوه کنترل مصرف برق در این مجموعه‌ها گفت: میزان مصرف برق ادارات به وسیله کنتورهای هوشمند پایش لحظه‌ای می‌شود و اگر مصرف آنها از مقداری که معین شده بیشتر شود، برق آنها به صورت خودکار قطع می‌شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.