ارتباط شهرداری کپنهاگ با شرکت‌های مرتبط با شهرک‌های صهیونیستی قطع می‌شود

شهرداری کپنهاگ اعلام کرد با شرکت‌های مرتبط با شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری قطع همکاری می‌کند.

به گزارش ارز پرس، اداره امور مالی شهرداری کپنهاگ در پی رای‌گیری توقف همکاری با شرکت‌های مربوطه این تصمیم را گرفت. در این رای‌گیری، ۹ رای مثبت مقابل دو رای منفی در قطع همکاری با این شرکت‌ها داده شد.

به نقل از آژانس خبری وفا فلسطین، این رای به این معناست که شهرداری کپنهاگ اکنون سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌هایی از جمله Airbnb، Expedia Group و Booking.com می‌فروشد، چون این شرکت‌ها جزو برخی از شرکت‌هایی هستند که در فهرست مشاغل سازمان ملل قرار گرفته‌اند که با شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری ارتباط دارند.

احزاب سوسیال دموکرات، ائتلاف قرمز- سبز و سوسیال لیبرال دانمارک همگی به نفع این قطع همکاری رای دادند، درحالیکه ائتلاف محافظه‌کار و لیبرال رای منفی دادند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که «سوفی هاستورپ اندرساید» شهردار کپنهاگ تاکید کرد که فکر نمی‌کند ارتباط با چنین شرکت‌هایی درست باشد.

وی اخیرا گفته بود: «ما به عنوان یک سرمایه‌گذاری بزرگ، مسئولیتی چون رعایت حقوق بشر را بر عهده داریم. به همین دلیل است که فکر می‌کنم باید سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک‌های غیرقانونی را متوقف کنیم.»

دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نیز اعلام کرد سرمایه‌گذاری‌های سه شرکتی را که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین فعالیت می‌کنند، پس از هفته‌ها اعتراض دانشجویان در محوطه دانشگاه، متوقف می‌کند.

از اوایل مه سال جاری میلادی صدها دانشجو برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه دست به اعتراض زده و خوستار توقف همکاری تمامی دانشگاه‌ها با رژیم صهیونیستی و همچنین پایان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در اراضی اشغالی شدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.