3 ایستگاه مترو افتتاح می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 اظهار کرد: این منطقه 2.5 درصد مساحت شهر تهران را در برمی‌گیرد و نهادهای مختلف در این منطقه مستقر هستند و منطقه دارای اماکن شاخص فرهنگی مانند مصلی امام خمینی(ره) است. همچنین خطوط یک، دو، سه، چهار و 6 مترو از این منطقه عبور می‌کنند و در مطالعات طراحی خط 10 مترو نیز این منطقه دارای سهم است.

وی با اشاره به پیشرفت 94 درصدی عملیات احداث ورودی دوم ایستگاه مترو سهروردی گفت: در حال حاضر این ایستگاه نیاز به احداث دو پله برقی داشته و با افتتاح این ورودی، دسترسی مسافران از محدوده شمالی خیابان شهید بهشتی به ایستگاه سهروردی تسهیل خواهد شد.

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: اصولاً احداث ورودی‌های دوم مترو از دو جنبه افزایش ایمنی تردد مسافران در مواقع اضطراری و همچنین ایجاد فرصت انتخاب بیشتر برای استفاده‌کنندگان از مترو صورت می‌پذیرد. ورودی شمالی ایستگاه سهروردی از حیث دسترسی راحت‌تر همشهریان از بخش‌های شمالی خیابان شهید بهشتی (محدوده خیابان‌های سهروردی و شهید یوسفی) به این ایستگاه حائز اهمیت است و یک اتفاق حمل و نقلی مثبت برای ساکنان ناحیه 4 منطقه 7 به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای خط 3 و 6 مترو و تکمیل دسترسی‌های این خطوط در ایستگاه‌های بهار شیراز و سپاه و ورودی دوم ایستگاه‌های سهروردی در اولویت‌های منطقه قرار دارد، اظهار کرد: یکی از ورودی‌های ایستگاه بهار شیراز سال گذشته افتتاح شد و خروجی دوم آن و ایستگاه سرباز نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

آغاز بهره‌برداری از ورودی جدید ایستگاه مترو تئاتر شهر؛ بزودی

حسن کاووسی‌فر؛ مجری خط 4 مترو تهران در خصوص زمان بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه مترو تئاتر شهر گفت: ورودی شمال شرقی ایستگاه مترو تئاتر شهر، شامل یک گالری به طول 35 متر، یک راه پله عادی و دو دستگاه پله برقی است که دومین مسیر ورود و خروج مسافران از محدوده زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) به حساب می‌آید. این پروژه در قالب کارهای باقیمانده فاز غربی خط 4 در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام عملیات سازه‌ای و و نازک کاری، هم اکنون مرحله نصب پله‌های برقی را سپری می‌کند و بزودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مجری خط 4 در مورد تاثیرات بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه مترو تئاتر شهر گفت: با افتتاح این ورودی جدید، مسافران شبکه مترو، حق انتخاب بیشتری برای تعیین مسیر ورود و خروج از این ایستگاه پیدا کرده و جریان تردد در محدوده زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) نیز به نوبه خود سامان خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، پیگیری عملیات احداث 2 ایستگاه باقی مانده بخش توسعه غربی این خط به همراه تکمیل ورودی‌های دوم و سوم ایستگاه علامه جعفری و همچنین راه‌اندازی ورودی دوم ایستگاه شادمان در کنار ساخت گالری ارتباطی خط 2 به خط 4، از دیگر اقدامات اجرایی این خط به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

ایستگاه افتتاح

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.