تشدید بحران انسانی در غزه با نزدیک شدن تابستان

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با توجه به کمبود آب سالم، مواد غذایی و برق در شهر تحت محاصره غزه، مطرح کرد که با وجود شرایط تابستان و تداوم حملات رژیم صهیونیستی، خطرات مهلگی سلامت جمعیت غزه، به‌ویژه کودکان را تهدید می‌کند.

به گزارش ارز پرس،‌ با از راه رسیدن گرمای طاقت‌فرسای تابستان در منطقه پرجمعیت نوار غزه که صدها هزار نفر در چادرها زندگی می‌کنند، ادامه زندگی دشوارتر شده است.

روزنامه «واشنگتن‌پست» با این مقدمه در گزارشی درباره شرایط انسانی فلسطینیان در شهر غزه که در محاصره انسانی و تحت حملات رژیم صهیونیستی قرار دارد، نوشت: با تداوم تنش‌ها بر سر طرح پیشنهادی جدید برای آتش‎بس در غزه و تسهیل کمک‌رسانی‌ها، وضعیت انسانی بدتر شده است.

از راه رسیدن گرمای طاقت‌فرسای تابستان در منطقه پرجمعیت نوار غزه که صدها هزار فلسطینی در آن در چادرها زندگی می‌کنند، ادامه زندگی برای ساکنانی که با کمبود برق، غذا، آب آشامیدنی مواجه هستند، دشوارتر شده است.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف ادعایی «نابودی حماس» که پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط این گروه جنبش مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر آغاز شد، بیش از هشت ماه است که ادامه دارد و اکثر قربانیان آن غیرنظامیان بوده‌اند.

واشنگتن‌پست در ادامه نوشت: بیش از ۳۷ هزار تن از مردم غزه بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند و اکثر شهدا زنان و کودکان هستند. همچنین ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی آواره شده‌اند که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن از بین رفته است. تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای رسیدن به توافق آتش‌بس ادامه دارد.

تشدید بحران انسانی در غزه با نزدیک شدن تابستان
کودکان در اردوگاه پناهندگان جبالیا، شمال غزه، ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴

آژانس کودکان سازمان ملل، این هفته هشدار داد که تقریبا ۳ هزار کودک از درمان و مراقبت‌های پزشکی سوء هاضمه محروم شده‌اند که آن‌ها را با وجود اثر ادامه‌دار خشونت هولناک و آوارگی بر دسترسی‌ به اماکن درمانی، با خطر مرگ مواجه می‌کند.

«عادل خدر» مدیر  امور غرب آسیا در یونیسف در این باره گفت: «تصاویر هولناک کودکان غزه که مقابل چشمان خانواده‌هایشان به دلیل نبود مواد غذایی  جان خود را از دست می‌دهند، همچنان پدیدار می‌شود. اگر درمان ۳۰۰۰ نفر از این کودکان، به سرعت آغاز نشود، آن‌ها با خطر قریب‌الوقوع و جدی بیماری سخت، عوارض مهلک یا پیوستن به فهرست پسران و دخترانی مواجه هستند که بر اثر این محرومیت احمقانه و ساختگی کشته شده‌اند.»

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پیشتر گفته بود «بخش قابل‌توجهی از جمعیت غزه با شرایطی مانند قحطی مواجه هستند.»

در ادامه این مطلب آمده است، آژانس‌های امدادی همچنان خواستار ورود کمک‌های انسانی به این منطقه در محاصره هستند و می‌گویند بسیاری از کمک‌ها در مرزها در انتظار ورود هستند اما رژیم صهیونیستی سازمان ملل را مقصر ناکارآمدی‌ها می‌داند.

تشدید بحران انسانی در غزه با نزدیک شدن تابستان
خانواده کودک ۱۰ ساله آواره از شجاعیه که بر اثر سوء هاضمه جان باخت، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴،‌ دیرالبلح

نهاد هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولتی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی مدعی شد که ۲۲۰ کامیون حامل کمک‌های انسانی، پنج‌شنبه گذشته، وارد غزه شدند که بیشتر آن از طریق گذرگاه مرزی «کرم ابو سالم» بین اراضی اشغالی و جنوب غزه انجام شده است.

آژانس‌های امدادی گفته‌اند که نبردها در غزه و دشواری‌های هماهنگی با مقامات و نهادهای رژیم صهیونیستی گذرگاه مرزی کرم ابو سالم را برای آن‌ها تا اندازه زیادی غیر قابل دسترس کرده است.

یک اسکله شناور ساخت آمریکا که قرار بود برای تحویل کمک‌های انسانی به غزه از طریق دریا مورد استفاده قرار بگیرد، غیرفعال باقی مانده است؛ سازمان ملل اعلام کرد که همکاری در زمینه تحویل کمک‌ها از این طریق را به دلیل ارزیابی استفاده از این اسکله در عملیات ۸ ژوئن رژیم صهیونیستی برای آزادسازی چهار اسیر از غزه متوقف کرده است. طی عملیات مذکور در اردوگاه آوارگان النصیرات بیش از ۲۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۶۰۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

«مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری در این باره گفت «اطمینان داشته باشید که ما در آنچه ارزیابی می‌کنیم و در نتیجه‌گیری‌مان بسیار احتیاط خواهیم کرد. »

آمریکا و رژیم صهیونیستی موضوع استفاده از این اسکله در این عملیات را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.