مردم این استان‌ها مراقب "تب دنگی" باشند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس ، حسن واعظی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان و گلستان مناطق پرخطر از نظر وجود بیماری «تب دنگی» هستند و موارد وارداتی ابتلای بیمار در این مناطق فراوان است.

وی با اشاره به گسترش تب دنگی در برخی مناطق و کشورهای جهان، افزود: آماده‌سازی کادر درمان سرپایی و بستری برای تشخیص و درمان به هنگام بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در صورت مواجهه با بیماری تب دنگی در حال انجام است.

واعظی ادامه داد: حفاظت از انتقال بین بیماران، حفاظت از پرسنل پزشکی و مدیریت پسماند و فاضلاب از جمله محورهای اقدامات پیشگیرانه در بیمارستان‌هاست.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت تب دنگی را یک بیماری عفونی ویروسی که توسط پشه ناقل به انسان منتقل می‌شود معرفی و بیان کرد: انتقال ویروس دنگی به عوامل بیولوژیک و غیربیولوژیک بستگی دارد. عوامل بیولوژیک ویروس، ناقل و میزبان و عوامل غیر بیولوژیک دما، رطوبت و میزان بارندگی هستند.

واعظی گفت: مراکز خط مقدم برای مقابله با این ویروس در بخش بیمارستانی اورژانس، تیم پزشکی، تیم آزمایشگاه و تیم اپیدمیولوژی هستند که در قالب تیم واکنش سریع باید توسط دانشگاه‌های مناطق پرخطر در آمادگی قرار داشته باشند. همچنین با توجه به این که کودکان زیر 5 سال در صورت ابتلا نیاز به بستری در بیمارستان خواهند داشت، هماهنگیِ متخصصان اطفال و فوق نوزادان در دانشگاه‌های علوم پزشکی الزامی است.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت خطاب به معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، عنوان کرد: دپوی دارو و سرم و تجهیزات مرتبط برای مراقبت و ارائه خدمت به بیماران در بیمارستان‌ها و همچنین فعال سازی رابط بهداشتی بیمارستان‌ها برای مدیریت بهینه پسماندها و آب‌های سطحی احتمالی در محیط مجاور بیمارستان‌ها، مورد تاکید است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.