کمک نیروهای مسلح به دولت برای اشتغال‌پذیری جوانان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، سردار حسین آقامرادی؛ معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره برنامه‌ها و اولویت‌های قرارگاه در زمینه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی اظهار کرد:  قرارگاه برای سال 1403 برنامه‌های متعددی را در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی پیش‌بینی و در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در طول خدمت و اشتغال جوانان سرباز بعد از پایان خدمت است، افزود: قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با همکاری سازمان‌های نیروهای مسلح و بخشی از دستگاه‌های اجرایی کشور در حال اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است تا از این طریق ضمن مؤثرتر کردن خدمت جوانان در طول دوران سربازی، زمینه اشتغال بعد از خدمت سربازی جوانان عزیز را به صورت پایدار فراهم کند.

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اشاره به تدابیر و فرمایشات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ضرورت ماهر شدن جوانان سرباز در طول خدمت گفت: طی هفت سال گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر از سربازان وظیفه در دوره‌های مهارت عمومی و تخصصی شرکت کرده و امروز زمینه برای اشتغال پس از خدمت این عزیزان  بسیار فراهم‌تر از گذشته شده است.

سردار آقامرادی ادامه داد: یکی از اهداف قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به دنبال فرهنگ‌سازی و ترویج حداکثری در جهت نهادینه‌سازی امر مهم مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح و کشور است تا با بسیج تمامی منابع و پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌های آموزش مهارتی نیروهای مسلح و دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی و بخش خصوصی، تمامی کارکنان وظیفه را تحت پوشش مهارت‌های عمومی 5 گانه و مهارت تخصصی قرار دهد.

وی بیان کرد: مناطق مختلف کشور دارای ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی،فرهنگی و ... است که می‌تواند برای کسب مهارت‌های لازم از سوی سربازان وظیفه متناسب با بوم منطقه به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.