مصر و روسیه در مدیترانه رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه نیروهای دریایی این کشور و مصر به اجرای رزمایش مشترکی در دریای مدیترانه خواهند پرداخت.

به گزارش ارز پرس، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد ۲ رزمناو متعلق به ناوگان پاسیفیک نیروی دریایی روسیه در رزمایش مشترک دریایی با نیروی دریایی مصر در دریای مدیترانه شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه وزارت دفاع روسیه اعلام شد، گروه این رزمناوهای متعلق به ناوگان پاسیفیک شامل ناو موشکی «واریاگ» و ناوچه «مارشال شاپوشنیکوف» عازم بندر اسکندریه مصر شدند تا در مانورهای دریایی مشترک با نیروی دریایی مصر شرکت کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد از نیروی دریایی مصر قرار است ناوچه ای.ان.اس القدیر در این رزمایش شرکت داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» این رزمایش در فرمت PASSEX با تمرکز بر اشراف بر تکنیک‌های هماهنگی رزمی بین ناوگان‌های کشورهای مختلف به اجرا درخواهد آمد. این رزمایش‌ شامل اجرای مشترک مانور، تمرین ارتباطات و اقدامات مربوط به بازرسی بوده و هدف از آن تضمین توانایی نیروهای دریایی ۲ کشور برای ارتباط برقرار کردن و همکاری در زمان‌های جنگ یا امدادبشردوستانه است.

وزارت دفاع روسیه تصریح ساخت رزمناوهای این کشور قبل از شروع مانورهایشان با نیروی دریایی مصر از نمایندگان این نیرو میزبانی خواهند کرد.

روسیه و مصر در نوامبر ۲۰۲۰ نیز اولین رزمایش دریایی مشترک خود را در دریای سیاه تحت برنامه مشترک موسوم به «پل دوستی ۲۰۲۰» برگزار کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.