توصیه‌های طب سنتی برای حفظ سلامت مردان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، نفیسه حسینی‌یکتا با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت مردان و نامگذاری سومین روز این هفته با نام "روز طب ایرانی و سلامت مردان"، بر اهمیت توجه به سلامت جسم و روان مردان در جامعه تاکید و اظهار کرد: تامین سلامت جسمی و روحی همه اقشار جامعه دارای اهمیت است، مردان به دلیل گذراندن اغلب اوقات خود در خارج از منزل با استرس‌های گوناگون و در بسیاری اوقات تغذیه ناسالم و سبک نادرست زندگی روبرو هستند و لازم است برنامه‌ریزی دقیق برای اصلاح سبک زندگی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به اصول 6گانه حفظ سلامتی در طب ایرانی و اهمیت آن گفت: این اسباب شامل 6 اصل آب و هوا، خوردنی‌‌ها و آشامیدنی‌‌ها، حرکت و سکون، خواب و بیداری، استفراغ و احتباس و در نهایت اعراض نفسانی است که با رعایت اصول صحیح هرکدام می‌توان از ابتلا به بسیاری از امراض پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اغلب مردان با آن درگیر هستند، تنش‌ها و استرس‌های روزانه است، گفت: واکنش جسمی و روحی به استرس و نحوه‌ مدیریت آن بین زن و مرد متفاوت و بعضی از آن‌ها در مردان شایع‌‌تر است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل توضیح داد: یکی از مهم‌ترین توصیه‌‌های طب ایرانی برای کاهش استرس، انجام تنفس طبی است، به این صورت که باید در حالت نیمه‌ درازکش، نفس عمیق بکشید و ریه‌‌های خود را از هوا پر کنید، سپس به ‌مدت 5 ثانیه نفس خود را حبس کرده و آرام آرام، طی حدود 10ثانیه نفس را بیرون دهید. حدود یک ثانیه مکث کرده و سپس 10 بار دستور بالا را تکرار کنید.

حسینی‌یکتا خاطرنشان کرد: ورزش روزانه، ماساژ، خواب کافی و به موقع، دوری از اخبار و اطلاعات غیرضروری، کاهش استفاده از رایانه و تلفن همراه و حضور در طبیعت و انجام ورزش‌ها و بازی‌‌های دسته جمعی و استفاده از بوهای خوش (رایحه درمانی) متناسب با مزاج هر فرد، از جمله راهکارهای طب ایرانی برای کاهش استرس هستند.

وی تاکید کرد: اصلاح تدریجی عادات غذایی بد، اجتناب از ورزش و فعالیت شدید پس از خوردن غذا (حداقل 3-2 ساعت بعداز صرف غذا)، پرهیز از مصرف غذاهای متنوع در یک وعده غذایی، اجتناب از پرخوری و درهم خوری، صرف وعده شام سبک و زودهنگام بخش مهمی از آداب تغذیه است که در صورت صحیح بودن می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تاکید کرد: تعادل بین کار و زندگی، اختصاص زمان کافی به کار، خانواده و تفریح، به حفظ تعادل در زندگی و جلوگیری از فرسودگی شغلی و خانوادگی و ساختن جامعه‌ای سالم و شاداب کمک می‌کند.

وی گفت: پژوهش‌های متعددی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی در خصوص ارتقای سلامت مردان و پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های اختصاصی آنها توسط متخصصین این حوزه انجام شده است که نتایج آن مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

توصیه سلامت مردان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.