اردوغان: دمشق به کردها اجازه برگزاری انتخابات را ندهد

رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه از بحث و مذاکرات وزیر خارجه کشورش با رئیس جمهور روسیه درباره وضعیت مناطق تحت کنترل کردها در سوریه خبر داد.

به گزارش ارز پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه اظهار کرد «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفرش به مسکو مذاکراتی «پر جزئیات» را با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه درخصوص وضعیت در مناطق تحت کنترل کردها در سوریه و «انتخابات» برنامه‌ریزی شده از سوی گروه‌های کُرد داشته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دولت خودمختار تحت رهبری کردها که کنترل بخش‌هایی از شمال و شرق سوریه را در دست دارد برای برپایی یک به اصطلاح «انتخابات محلی» در تاریخ ۱۱ ژوئن، از جمله در استان‌ها رقه و دیرالزور که در کنترل کردهاست برنامه‌ریزی کرده بود اما بعدا آن را به تعویق انداخت.

اردوغان در صحبت‌هایی خطاب به خبرنگاران در روز شنبه گفت: «در درجه اول هیچ انتخاباتی وجود ندارد بلکه بازی‌هایی برای مشروعیت بخشیدن به یک گروه تروریست و ایجاد یک دولت تروریست در کار است... هاکان فیدان، وزیر امور خارجه کشور ما به مسکو سفر کرده و درباره این عنوان به شکلی کاملا دقیق با پوتین به بحث پرداخت. او همچنین نشستی نیز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه داشت.»

اردوغان اظهار کرد، آنکارا اطمینان دارد دمشق به گروه‌های کرد اجازه نخواهد داد آزادانه «انتخابات» در نواحی سوریه که در کنترل آنها است برگزار کنند.

او اضافه کرد: «به خواست خدا پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) و دیگر تروریست‌ها نخواهند توانست آزادانه در سوریه فعالیت کنند. اگر آنها چنین کاری کنند ما به شکل متناسبی واحدهایمان را علیه آنها بسیج خواهیم کرد.»

دمشق دولت خودخوانده موسوم به «دولت خودمختار شرق و شمال سوریه» و شاخه نظامی آن یعنی «نیروهای دموکراتیک سوریه»‌ را به رسمیت نمی‌شناسد.  این سازمان کنترل مناطقی در شرق فرات را در اختیار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.