روایت آکسیوس از ناتوانی آمریکا در توقف عملیات‌ ارتش یمن

رسانه آمریکایی گزارش داد ایالات متحده و متحدانش با وجود هزینه‌های سنگینی که در دریای سرخ متحمل شده‌اند، هنوز موفق به توقف عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی نشده‌اند.

به گزارش ارز پرس، حملات ضدصهیونیستی انصارالله یمن در دریای سرخ با وجود هزینه‌های گزاف ایالات متحده و هم‌پیمانانش همچنان ادامه دارد و فشار سنگینی را به رژیم صهیونیستی وحامیانش تحمیل کرده است.

در این گزارش ضمن طرح اتهاماتی علیه ایران، آمده است: «توان نظامی آمریکا و متحدانش نتوانسته به حملات (یمن در) دریای سرخ و خلیج عدن پایان دهد؛ حملاتی که با حمایت دولت ایران انجام می‌شود.»

با آغاز جنگ غزه و در پی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در این باریکه، انصارالله یمن اعلام کرد برای همبستگی با مردم فلسطین تمام کشتی‌هایی که به نحوی با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشند را در دریای سرخ هدف خواهد گرفت.

آکسیوس با استناد به یک سند اطلاعاتی جدید آمریکا گزارش داد عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ بیش از ۶۵ دولت را درگیر کرده و دسترسی دست‌کم ۲۹ شرکت بزرگ فعال در حوزه باربری و انرژی را به منطقه مسدود کرده است.

۱۰ الی ۱۵ درصد از تجارت دریایی جهان از دریای سرخ عبور می‌کند و از ماه فوریه تا امروز تعداد کشتی‌های عبوری از این شاهراه بین‌المللی حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است.

نیروهای آمریکایی در حالی در برابر عملیات‌های ارتش یمن ناتوان ظاهر شده‌اند که مسیرهای جایگزین دریایی برای کشتی‌های عبوری از  دریای سرخ حدود ۱۱ هزار مایل دریایی به مسیر این کشتی‌ها اضافه کرده، زمان سفر آن‌ها را ۲ هفته طولانی‌تر کرده و یک میلیون دلار بهای سوخت اضافه را به آنان تحمیل می‌کند.

روایت آکسیوس از ناتوانی آمریکا در توقف عملیات‌ ارتش یمن
ورود رزمندگان ارتش یمن به کشتی «گلکسی لیدر» در دریای سرخ

در گزارش آکسیوس آمده است: «نیروی دریایی ایالات متحده تا امروز حدود یک میلیارد دلار مهمات برای مقابله باموشک‌های بالستیک و کروز و همچنین پهپادهای انتحاری در منطقه هزینه کرده است.» ناوگروه‌های ضربتی آمریکا از جمله ناو هواپیمابر آیزنهاور چندین ماه است که در منطقه مستقر شده‌اند و خدمه آن‌ها فرصت استراحت ندارند.

با این حال، یک عضو ارشد اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» می‌گوید: «گرچه بسیاری از این موشک‌ها از مسیر خود خارج یا رهگیری شده‌اند، اما انبارهای حوثی‌ها (انصارالله) هنوز پر است و این در حالی است که حملات منظم آمریکا و انگلیس به مواضع آن‌ها هنوز ادامه دارد. این یک مشکل بزرگ نظامی و سیاسی است.»

روز گذشته نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «حوثی‌ها از نوامبر تا امروز تقریباً هر روز عملیات انجام داده‌اند. آنها به بیش از ۵۰ هدف حمله کرده‌اند و تعداد کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند کاهش یافته است.»

به گزارش آسوشیتدپرس، «برایان کلارک» عضو سابق نیروی دریایی آمریکا و عضو کنونی اندیشکده «هادسون» می‌گوید: «این طولانی‌ترین نبردی است که نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهان دوم به خود دیده است. هیچ شکی در آن نیست. چیزی نمانده حوثی‌ها به قدرتی برسند که آمریکا نتواند ۱۰۰ درصد از حملات آن‌ها را خنثی کند؛ آن وقت است که شاهد آسیب شدید خواهیم بود. اگر دست نجنبانیم، حوثی‌ها به نیرویی به‌مراتب باتجربه‌تر، قوی‌تر و توانمندتر بدل خواهند شد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.