نشست هم‌اندیشی مدیریت بیماری «تب دانگی» برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از سازمان برنامه و بودجه، محمد پیکان‌پور، سرپرست امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه امروز (شنبه، ۲۶ خردادماه) در نشستی با هدف هم‌اندیشی مدیریت بیماری «تب دانگی»، گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر وجود پشه «آئدس» عامل بیماری «تب دانگی» در کشور، ضرورت دارد برنامه‌ریزی دقیق در سطح ملی برای اقدامات متناظر با شرایط پیش از آنکه تبدیل به بحران شود، صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تقسیم کار ملی بین دستگاه‌های مرتبط در سطح کشور، افزود: تولید محتوای آموزشی مناسب درباره این بیماری برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، اهمیت بالایی دارد و حساسیت ملی درباره این بیماری باید در بالاترین سطح رعایت شود.

سرپرست امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۳، منابع لازم برای این موضوع دیده شده و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها نیز با رصد و پایش اوضاع، برآوردهای لازم را در خصوص تأمین و تخصیص منابع مالی و نیروی انسانی مورد نیاز برای اقدامات آتی انجام دهند.

گزارشی از گزش پشه «آئدس» و بیماری «تب دانگی» در کشور نداشتیم

همچنین در ادامه این نشست، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: برگزاری این نشست قطعاً اهمیت زیادی دارد و حاصل آن می‌تواند به کنترل یکی از مرموزترین بیماری‌های قرن در کشور منجر شود.

وی با بیان اینکه وجود پشه «آئدس» عامل بیماری «تب دانگی» در ۶ استان کشور ثابت شده، اما خوشبختانه تاکنون آلودگی ناشی از این پشه در کشور گزارش نشده است، ادامه داد: با بارندگی شدیدی که به تازگی در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی اتفاق افتاد، ماندن آب در سطح محلات این شهر، موجب انتشار پشه «آئدس» و بیماری «تب دانگی» شد و به دنبال این اتفاق، تعداد زیادی از ایرانی‌هایی نیز که در دبی به سر می‌برند، به این بیماری دچار شدند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت، تلاش شد تا مانع ورود بیماری «تب دانگی» به کشور شویم و در حال حاضر نیز این رصد با دقت و جدیت ادامه دارد. برای ما بسیار مهم است که بتوانیم مردم را نسبت به این بیماری آگاه کنیم تا از گزش این پشه به‌ویژه در ۶ استان آلوده و مخصوصاً استان‌های جنوبی پیشگیری کنیم؛ اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از گزش پشه «آئدس» و بیماری «تب دانگی» در کشور نداشته‌ایم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.