لغو روادید، فرصت طلایی برای ایران و تونس است/ آمار گردشگران ۵٠٠ نفر در سال

سفیر ایران در تونس اظهار امیدواری کرد که با لغو روادید ۲جانبه و افزایش تعداد گردشگران بین ۲ کشور، انگیزه‌های لازم برای شرکت‌های هواپیمایی جهت ایجاد خط هوایی مستقیم فراهم شود.

به گزارش ارز پرس، قانون لغو ویزای ورود گردشگران ایرانی به کشور تونس از روز شنبه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) اجرایی شد و دارندگان گذرنامه عادی ایرانی از دریافت ویزای ورود به تونس معاف خواهند شد.

این معافیت، اجازه اقامت تا ۱۵ روز را در یک دوره ۱۸۰ روزه می‌دهد و مسافران برای برخوداری از این معافیت باید یک رزرو هتل معتبر و یک بلیت رفت و برگشت هواپیما ارائه دهند.

«میر مسعود حسینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در گفت‌وگو با ارز پرس در مورد اقدام این کشور در لغو روادید برای شهروندان ایرانی جهت انجام سفری ۱۵ روزه به این کشور اظهار کرد: لغو یکجانبه روادید ایران برای گردشگران تونسی از اوایل سال جاری میلادی یعنی حدود پنج ماه پیش اجرایی شد و عمل متقابل دولت تونس که با پیگیری‌های این سفارت تحقق یافت، بی‌شک فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی و تعامل ۲ ملت بزرگ ایران و تونس است.

لغو روادید فرصتی برای شناخت ایران و تونس/ آمار فعلی گردشگران کمتر از ۵٠٠ نفر در سال
سفیر ایران در تونس

 وی افزود: ایران و تونس به‌رغم بُعد مسافت جغرافیایی از لحاظ تاریخی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنر مشترکات فراوانی دارند که مع الاسف برای طرفین ناشناخته است و قطعا با برخوردهای نزدیکتر امکان تبادلات گوناگون بین ۲ ملت افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تصور مردم ۲ کشور از یکدیگر عمدتا از طریق رسانه‌های خارجی شکل گرفته که لزوما صحیح و بر اساس واقعیت نیست و سفرهای گردشگران ۲  کشور در بهبود و تصحیح نگرش‌های اشتباه بسیار مفید خواهد بود. تصریح کرد: این امری است که به تجربه ثابت شده و افرادی که به ایران سفر کرده‌اند اعلام می‌کنند که دید آن‌ها کاملا نسبت به ایران، مردم، امنیت، پیشرفت و تعامل مردم تفاوت کرده است، چنان‌که به گفته یکی از این عزیزان آن‌چه دیدیم، با آن‌چه شنیده بودیم ۱۸۰ درجه اختلاف داشت.  

سفیر ایران در تونس در پاسخ به سوالی در مورد آمار گردشگران ۲ کشور در سفر به ایران و تونس اظهار کرد: آمار کنونی تبادل گردشگر بین ۲ کشور بسیار محدود و در مجموع کمتر از ۵٠٠  نفر در سال است. البته دفاتر مسافرتی تونسی پس از لغو روادید ایران فعالیت خود را چند برابر کردند که اکنون این فعالیت می‌تواند به صورت ۲جانبه ادامه یابد و طبعا در صورت پرواز مستقیم این موضوع به شدت مورد توجه طرفین قرار خواهد گرفت.

لغو روادید فرصتی برای شناخت ایران و تونس/ آمار فعلی گردشگران کمتر از ۵٠٠ نفر در سال
دروازه و آبنمای مدینه در تونس

حسینیان در مورد برقراری پرواز مستقیم بین ایران و تونس اظهار کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس در راستای ارتقای روابط ۲ کشور و تسهیل سفر گردشگران و سایر علاقه‌مندان پیگیری و تلاش برای ایجاد خط هوایی مستقیم بین ۲ کشور را همواره در دستور کار داشته و دارد و امیدواریم با لغو روادید ۲جانبه و افزایش تعداد گردشگران بین ۲ کشور، انگیزه‌های لازم برای شرکت‌های هواپیمایی جهت ایجاد این خط فراهم شود.

وی در بخشی از این گفت‌وگو با بیان این که لازم است اصحاب رسانه به کمک دستگاه دیپلماسی کشور آمده و با به نمایش گذاشتن اطلاعات واقعی و دقیق این مقصد گردشگری را به ملت عزیز ایران معرفی کنند، خاطرنشان کرد: همچنین گردشگرانی که از سفر خود بازگشته‌اند نیز به نوبه خود می‌توانند با انتشار تجربیات خود راهنمای سایر گردشگران باشند، آن‌ها باید با معرفی ایران در تمامی ابعاد به شهروندان تونسی مراحل تشویق آن‌ها به سفر به ایران را فراهم کنند.

لغو روادید، فرصت طلایی برای ایران و تونس است/ آمار گردشگران کمتر از ۵٠٠ نفر در سال
منظره گردشگری «سیدی بوسعید»
لغو روادید فرصتی برای شناخت ایران و تونس/ آمار فعلی گردشگران کمتر از ۵٠٠ نفر در سال
مسجد زیتونه  در تونس

سفیر ایران در تونس در پایان گفت: سفارت در این زمینه اقداماتی صورت داده و از جمله در ماه مبارک رمضان برنامه‌ای تلویزیونی به مدت حدود یک و نیم ساعت در مورد سنن و تقالید ماه مبارک رمضان و برنامه‌های قرآنی و سنت‌های افطاری و ... با دعوت از یک کانال به محل اقامت و ترتیب سفره افطار تهیه و در کانال حنابل تونس پخش شد که خیلی مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.