عید قربان در غزه زیر آتش جنگ و حملات مداوم

در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از فریادهای تکبیر به مناسبت فرا رسیدن عید قربان در غزه با وجود استمرار حملات رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشته شد، این در حالی است که رژیم صهیونیستی از چند روز قبل تمامی گذرگاه‌های نوار غزه را مسدود کرده تا مانع از انتقال دام برای قربانی کردن شود.

به گزارش ارز پرس، جمعی از فعالان شبکه‌های اجتماعی بامداد امروز -یکشنبه- ویدیویی از سر دادن فریادهای «الله اکبر» به مناسبت فرا رسیدن عید قربان در تاریکی مطلقی که نوار غزه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی در آن فرو رفته، به شکل گسترده‌ای به اشتراک گذاشتند.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز ویدیویی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان را به اشتراک گذاشت که حاوی تصاویری از درگیری‌های ۹ ماه اخیر در این منطقه همراه با فریادهای الله اکبر به مناسبت عید بود.

القسام در این ویدیو اعلام کرد: «قرار ما در قدس پیروزمند و با فریادهای تکبیر و شادی.»

در حالی عید قربان در غزه فرا رسیده که این منطقه از ۹ ماه قبل در معرض حملات مستمر و شدید رژیم صهیونیستی قرار دارد و شمار شهدای آن در آستانه ۳۸ هزار تن قرار داشته و نیروهای مقاومت فلسطین با تداوم مقابله خود با نیروهای ارتش اشغالگر در محورهای مختلف، خسارات سنگینی را به نیروها و تجهیزات آن وارد می‌کنند.

صبح روز عرفه نیز «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام از حجاج بیت الله الحرام خواست در دعاهای خالصانه خود در مشاعر مقدسه و در زمان ادای مناسک حج برادران خود در غزه و فلسطین را یاد کنند و در این اوقات ارزشمند و مبارک به یاد غزه و مردم صبور و مجاهدان آن باشند.

ابوعبیده در ادامه بیانیه خود گفت: زمانی که مهمانان خدا در حال ادای مناسک حج هستند، ما به نیابت از امت بزرگ اسلام در حال ادای فریضه جهاد در مقابل دشمنان خدا و اشغالگران غاصب هستیم، طوفان الاقصی برای سومین حرم شریف (مسجد الاقصی) آغاز شد و مناسک حج فرصتی است تا ۲ میلیارد مسلمان جهان واقعیت مبارزه ما با دشمنانمان را که حرمت این مکان مقدس را نقض کرده و هر روز در آن مرتکب فساد شده و برای یهودی‌سازی آن تلاش می‌کند، به یاد بیاوریم.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز روز شنبه در بیانیه‌ای از افزایش تعداد شهدای نوار غزه به ۳۷ هزار و ۲۹۶ تن و شمار زخمی‌ها به ۹۷ هزار و ۸۵۱ تن خبر داد و اعلام کرد رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار در نوار غزه شده که در نتیجه آن ۳۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۵ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد که در حال حاضر هزاران تن از قربانیان این حملات هنوز زیر آوارها و در مسیرها هستند و نیروهای امدادرسان امکان دسترسی به آنها را ندارند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد ممانعت رژیم اشغالگر از انتقال دام برای قربانی به نوار غزه صدها هزار خانواده فلسطینی را از فرصت برگزاری عید قربان و ادای فریضه قربانی کردن به عنوان بخشی از شعائر دین اسلام محروم می‌کند و این اقدام چهره زشت رژیم اشغالگر و دولت آمریکا در حمایت از نسل‌کشی و محروم کردن ملت فلسطین از برپایی عید قربان را نشان می‌دهد.

این دفتر تاکید کرد رژیم اشغالگر با ممانعت از ورود دام به غزه از طریق مسدود کردن تمامی گذرگاه‌های نوار غزه همزمان با فرا رسیدن عید قربان از جمله اشغال و مسدود کردن گذرگاه مرزی رفح و بستن گذرگاه کرم ابوسالم مرتکب جنایت جدیدی شد که به کارنامه سیاه آن افزوده شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در ادامه نیز جرم ممانعت از انتقال دام به نوار غزه را به منزله نادیده گرفتن آشکار ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های اصیل انسانی و حقوق بشر دانست و تاکید کرد مسؤولیت اخلاقی و حقوقی حکم می‌کند که جامعه بین‌الملل برای متوقف کردن جنگ نسل‌کشی و توقف این نقض آشکار حقوق مسلمانان و حقوق بشر مداخله جدی داشته باشد.

همچنین این دفتر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسؤول کامل تداوم این جنایات علیه دین اسلام و ملت فلسطین چه در جنگ نسل‌کشی و چه در مورد ممانعت از انتقال دام و محروم کردن مسلمانان از برپایی عید قربان دانست و از جامعه جهانی، سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی خواست رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را تحت فشار بگذارد تا به این جنگ پایان داده و گذرگاه‌ها را بازگشایی کند و این نهادها نیز در راستای لغو این تصمیم غیر انسانی و محاصره نوار غزه و نیز کمک‌رسانی فوری به ساکنان این منطقه تلاش کنند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه این رژیم گذرگاه‌های منطقه را مسدود کرده و مانع از انتقال کالاهای مختلف می‌شود و تنها در نوامبر گذشته اجازه انتقال حجم بسیار محدودی از کمک‌های انسانی از طریق گذرگاه زمینی رفح در مرز با مصر را داد و بعد در هفتم مه گذشته کنترل بخش فلسطینی این گذرگاه را به دست گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

قربان حملات مداوم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.