سی‌بی‌اس: مقامات آمریکایی نگرانند واشنگتن به جنگ دیگری در خاورمیانه کشیده شود

یک رسانه آمریکایی گزارش داد تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان این نگرانی را در میان دولت این کشور ایجاد کرده که واشنگتن ممکن است درگیر یک جنگ گسترده‌تر در منطقه شود.

به گزارش ارز پرس، با افزایش تنش و درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان مقامات آمریکایی به‌طور روز افزون نگرانند که جنگ غزه به یک درگیری بزرگ‌تر، شامل حزب‌الله و نیروهای آمریکایی تبدیل شود.

بنابر گزارش شبکه سی‌بی‌اس نیوز، تبادل موشک‌ها در سراسر مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان در هفته جاری نه تنها خطرات وقوع یک جنگ بزرگ‌تر، بلکه خطر حملات گروه‌های مقاومت به نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه، اردن و عراق را نیز افزایش داده است.

این شبکه در ادامه گزارش داد آموس هوخشتاین، مشاور دیپلماتیک جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است روز دوشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند تا روی «کاهش درگیری» در مرز لبنان کار کند.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس به چندین سناریو نگران کننده اشاره کردند، از جمله این احتمال که حملات عمیق‌تر به خاک لبنان می‌تواند نشانه آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله‌ای بزرگ باشد.

واشنگتن تنش‌های رژیم صهیونیستی و حزب‌الله و تلاش‌ها برای میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس در جنگ غزه را «در هم تنیده» می‌داند. یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه در ایتالیا به خبرنگاران گفت: هرگونه توافق آتش‌بس مستلزم «تدارکات خاصی» در مورد تنش‌های اسرائیل و حزب‌الله است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: مهم‌ترین نکته در مورد آزادی اسرا و توافق آتش‌بس که اکنون روی میز قرار دارد، این است که در صورت تحقق می‌تواند در شمال (سرزمین‌های اشغالی) تأثیر بگذارد، بنابراین این فرصتی است برای ما تا بتوانیم این درگیری را به‌طور کامل متوقف کنیم.

به گزارش سی‌بی‌اس، تنش‌ها با حزب‌الله به یک مسئله سیاسی جدید در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده است، زیرا ساکنان نزدیک مرز لبنان برای بیش از هشت ماه است که آواره شده‌اند.

یک مقام آمریکایی به این شبکه خبری گفت که تیپ‌های اسرائیلی در شمال، تمرین‌های آموزشی انجام داده‌اند اما هنوز در موقعیتی برای حمله نیستند. بر خلاف حمله غافلگیرانه حماس به سرزمین‌های اشغالی در اکتبر گذشته، جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان چیزی است که ارتش رژیم صهیونیستی سال‌هاست خود را برای آن آماده می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.