سالیوان: قطر و مصر قصد دارند به‌ زودی با حماس گفت‌وگو کنند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که قطر و مصر قصد دارند در راستای پیشبرد طرح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آتش‌بس در غزه به زودی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کنند.

به گزارش ارز پرس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حاشیه نشست کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس و در پاسخ به پرسش خبرنگاران تاکید کرد قطر و مصر قصد دارند به زودی با حماس رایزنی کنند تا ببینند آیا راهی برای پیشبرد طرح جو بایدن درباره آتش‌بس در غزه وجود دارد یا خیر.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد که با محمد بن عبدالرحمان آل ‌ثانی، نخست‌وزیر قطر، صحبت کوتاهی داشته و قرار است که امروز -یکشنبه- در سوئیس بار دیگر با او درباره آتش‌بس در غزه در حاشیه نشست کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس رایزنی کند.

سالیوان همچنین تاکید کرد: مقامات آمریکایی به‌طور دقیقی پاسخ حماس را مورد بررسی قرار داده‌اند. ما فکر می‌کنیم که برخی از اصلاحات غیرمنتظره نیست و می‌توان آنها را مدیریت کرد. برخی از اصلاحات هم با طرح جو بایدن و هم با آنچه شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت کرده است، مطابقتی ندارد. ما باید با واقعیت روبه‌رو شویم.

وی در ادامه افزود مسؤولان آمریکایی بر این باورهستند که راهی برای دستیابی به توافق باقی است و گام آتی آن است که میانجیگران قطری و مصری با حماس گفت‌وگو کنند و بررسی کنند که با چه چیزی می‌توان کار کرد و با چه چیزی نمی‌توان کار کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: ما یک رفت و برگشت میان میانجیگران و جنبش حماس را پیش‌بینی می‌کنیم. آن وقت خواهیم دید که در این مرحله به کجا رسیده‌ایم. ما به رایزنی با اسرائیلی‌ها ادامه خواهیم داد و امیدواریم هفته آتی بتوانیم به شما اعلام کنیم که فکر می‌کنیم امور در چه وضعیتی است و قدم بعدی در راستای تلاش برای پایان دادن به آن چیست.

بایدن که چندی پیش یک توافق آتش‌بس پیشنهادی را برای غزه با داشتن سه مرحله اعلام کرده بود بدون اشاره به حمایت‌هایش از جنایات رژیم صهیونیستی و اعتراضات گسترده در جهان علیه این جنایات و احکام دادگاه‌های علیه رژیم صهیونیستی مدعی شد حماس مانع برقراری آتش‌بس است.

او در کنفرانس مطبوعاتی در حالی که در کنار «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین ایستاده بود، گفت: «این که آتش‌بس به ثمر بنشیند یا ننشیند را باید منتظر ماند و دید. ما قصد داریم به فشار خود ادامه دهیم. من پاسخی نهایی برای شما ندارم.»

چند روز پیش جنبش حماس پاسخ متقابلی را برای پیشنهاد آتش‌بس تهیه شده از سوی صهیونیست‌ها که توسط بایدن ارائه شد مطرح کرد. مقام‌های کاخ سفید گفتند که این دولت همچنان در حال ارزیابی این پیشنهاد است و تفاوت‌های چشمگیر بین آن و طرح پیشنهادی سه مرحله‌ای ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

سالیوان دارند

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.