بنیاد مستضعفان 500 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری ارز پرس، ستاد دیه کشور اعلام کرد: بنیاد مستضعفان با تخصیص اعتباری معادل 500 میلیارد ریال زمینه آزادی 500 زندانی محکوم جرایم غیرعمد را فراهم کرد. این اقدام در آستانه عید سعید قربان صورت پذیرفته و تا پایان دهه «امامت و ولایت» طبق نظارت ستاد دیه شرایط استخلاص 500 زندانی شناسایی شده در این طرح عملی خواهد شد.

به دنبال این طرح خداپسندانه که از تمامی استان‌های کشور مددجوی بدهکار مالی برای آزادی معرفی شده است، 12 زندانی زن و 488 بدهکار مالی مرد که اغلب در شمار سرپرستان خانواده هستند، آزاد و به آغوش خانواده‌ باز خواهند گشت.

استان فارس با معرفی 50 زندانی جرایم غیرعمد در رأس فهرست عددی افراد استخلاص یافته قرار گرفته و در رتبه‌های بعد تهران و مازندران قرار دارند که هر کدام به ترتیب با شناسایی 40 و 30 زندانی نیازمند بیشترین انتفاع را از این حمایت داشته‌اند.

مبلغ بدهی 500 زندانی مساعدت شده رقمی معادل 10 هزار میلیارد ریال بود که طبق جدول فرآیند آزادی محبوسان غیربزهکار 9 هزار و سیصد میلیارد ریال با طی مراحل فرآیند آزادی چون «اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات»، «ارائه دادخواست‌های اعسار و تعدیل» و «آورده خانواده زندانیان» از محکوم‌ٌبه کسر شده است.

همچنین مبلغ 423 میلیارد ریال را ستاد مردمی دیه از محل کمک‌های مردمی تامین و باقیمانده 500 میلیارد ریال نهایی را هم بنیاد مستضعفان تقبل کرده است.

بنا بر این گزارش، مجموعه خدمت‌رسان بنیاد مستضعفان در سنوات گذشته نیز همواره حامی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد بوده و تاکنون زمینه آزادی بیش از 4300 زندانی جرایم غیرعمد از استان‌های مختلف کشور را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.