بانک ها باید سالانه ۳۳ درصد از اموال مازاد خود را واگذار کنند

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه در مجلس دوازدهم شورای اسلامی، با اشاره به تأثیر عملکرد بانک‌های خصوصی در افزایش نقدینگی، گفت: سیاست در پیش گرفته بانک‌ها، سیاست درستی نبوده و این سیاست تنها به فکر تأمین منافع خود است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها نیازهای مردمی را دنبال نمی‌کنند، تاکید کرد: متأسفانه بانک‌ها در شرایط فعلی تنها به دنبال سوددهی بالای خود بوده و به مطالبات مردم و نظام توجه ندارند.

وی افزود: متأسفانه اعتراض نسبت به عملکرد بانکی به صورت متعدد از سوی مجلس مطرح شده است. در حال حاضر بسیاری از مردم در حوزه‌های انتخابیه برای دریافت ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به ما مراجعه کرده و ما حتی این جرأت را نداریم که به بانک‌ها بگوییم به این افراد تسهیلات ارائه دهند. چرا که این بانک‌ها فکر می‌کنند اگر به نحوی با منابع خود فعالیت اقتصادی کنند، به نفعشان خواهد بود.

بیگلری با بیان اینکه متأسفانه بانک‌ها مشکلات مردم را به درستی نمی‌بینند، تاکید کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت نظام قرار دارد اما بانک‌ها همکاری لازم را در قبال تأمین تسهیلات مردمی ندارند تا از این طریق شرایط معیشتی مردم تغییر کند.

وی در مصاحبه با خانه ملت با بیان اینکه ما در تغییر عملکرد بانک‌ها مشکلات قانونی نداریم، تاکید کرد: متأسفانه بانک‌ها به منفعت طلبی خود فکر کرده و به مطالبات مردم توجهی ندارند، همچنین بر اساس ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید، بانک‌ها باید سالانه ۳۳ درصد از اموال مازاد خود را واگذار کنند که این امر متأسفانه عملیاتی نمی‌شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.