اهمیت حضور ایرانیان خارج از کشور پای صندو‌ق‌های رای

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس، مهدی فیاضی کارشناس امور بین الملل در یادداشتی نوشت: انتخابات ریاست جمهوری، تنها انتخاباتی است که همزمان با داخل کشور، در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود که نحوه و مکان و ساعت برگزاری آن از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به آگاهی هموطنان گرانمایه و مقیم رسانده می‌شود.

پیش بینی 250 شعبه اخذ رای در کشورهای مختلف جهان، گویای این مهم است که برای شبکه جهانی ارزشمند ایرانیان خارج کشور که درصدد تقویت منافع خود و منافع فراسرزمینی ایران هستند، شرایطی مهیا شده که بتوانند با رای دادن جهت انتخاب رئیس جمهور، اعلام نظر نمایند و برای کمک به پیشرفت اهداف ملی ایران و نشان دادن منزلت خود در کشور میزبان نقش برجسته ایفا نمایند و از همین روی می‌بایست هرچه بیشتر امکان اخذ رای از هموطنان فرهیخته خارج از کشور تسهیل شود.

همزمانی ایام انتخابات ریاست جمهوری با ایام حج و اعیاد غدیر و قربان و عرفه موجب شده تا بسیاری از هموطنان نیز در کشورهای زیارتی عراق و عربستان حضور داشته باشند که البته به گفته مقامات برگزار کننده انتخابات در خارج کشور، زمینه رای گیری از این عزیزان نیز فراهم شده است.

این در حالیست که با داغ‌تر شدن فضای تبلیغات انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، موضوع سیاست خارجی و توجه به شبکه ارزشمند ایرانیان و ایران دوستان خارج از مرزهای کشور نیز بیش از پیش در سخنان و برنامه نامزدها مشهود شده است.

از 3 سال قبل، با روی کار آمدن دولت شهید آیه الله دکتر رئیسی و فعال‌تر شدن دیپلماسی خارجی، دیپلماسی عزت، دیپلماسی همسایگی، و با سپردن سکان وزارت امور خارجه به شهید الگو و تراز حسین امیرعبداللهیان، امیدواری در بسیاری از هموطنان خارج از کشور برای نقش آفرینی در پیشرفت خود و کشورشان و حمایت همه جانبه دولت ایران از حقوق و کسب و کار و تحصیل ایشان در کشور میزبان افزون شد.

تقویت و بکارگیری از پتانسیل این شبکه موثر در خارج از کشور بدون شک باید یکی از اولویتهای پیش روی دولت آینده باشد.

با این چشم انداز برآورد می‌شود که شاهد مشارکت بیشتر هموطنان عزیزمان در پای صندوق‌های رای در جای جای جهان باشیم تا آنها هم مثل دیگر هموطنان خود در جشن باشکوه انتخابات که ویترینی برای نمایش عظمت ملت ایران در پیش روی جهانیان است، سهیم باشند.

لذا شایسته است تا قبل از انتخابات برای حضور ایرانیان خارج کشور در پای صندوق های رای بالاخص برگزاری جشن رای اولی ها برای ایرانیان جوان انواع اطلاع رسانی و ابتکارات ترغیبی و انگیزشی را داشت و خود کاندیداها و ستادهای آنها نیز برنامه های خود برای حمایت از شبکه جهانی و مویرگی ایرانیان خارج کشور را مکررا اعلام نمایند‌.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

اهمیت ایرانیان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.