فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان: ارتش از مذاکرات صلح خارج شد

فرمانده نیروهای «واکنش سریع» سودان در سخنانی ارتش این کشور را مقصر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح در این کشور دانست.

به گزارش ارز پرس، محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، فرمانده نیروهای «واکنش سریع» سودان در سخنرانی به مناسبت عید سعید قربان اظهار کرد: این ارتش بود که از مذاکرات صلح و پایان جنگ در سودان خارج شد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: ما برای جلوگیری از جنگ هر کاری کردیم و با نیت خالصانه به جده رفتیم و توافقنامه جده را امضا کردیم و صادقانه قصد داشتیم به یک راه حل سیاسی برای بحران کنونی دست پیدا کنیم.

حمیدتی ادامه داد: ما با جدیت و صادقانه در مذاکرات منامه شرکت کردیم و با حضور گسترده بین‌المللی توافقنامه چارچوب را امضا کردیم، اما هماهنگ کننده نیروهای مسلح یک روز قبل از بررسی پیش‌نویس توافق‌نامه ناپدید شد و به دنبال آن هیات ارتش عذرخواهی کرد و از توافق منامه خارج شد.

فرمانده نیروهای واکنش سریع در ادامه از هر ابتکارعملی با هدف دستیابی به صلح فراگیر در سودان استقبال و بر لزوم حفاظت از وحدت سودان تأکید کرد.

در مقابل عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان نیز در پیامی در ایکس نسبت به پیروزی در جنگ ابراز اطمینان کرد و این جنگ را «نبرد عزت» توصیف کرد.

جنگ داخلی سودان از نیمه‌های آوریل سال ۲۰۲۳ و بین دو جناح رقیب؛ دولت نظامی و ارتش سودان (SAF) به رهبری ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای واکنش سریع (RSF) به فرماندهی «محمدان حمدان دقلو» معروف به حمیدتی تحت حمایت امارات و دیگر نیروهای خارجی با هدف تسلط بر سودان آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.