وزیر آموزش و پرورش قوی‌ترین عنصر کابینه دولت خواهد بود

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری ارز پرس، برنامه‌ «میزگرد فرهنگی» عصر امروز یکشنبه 27 خرداد با حضور علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دو تن از کارشناسان این نامزد عیلرضا نادعلی و صغری یکه‌ زارع  برگزار شد و حسین انتظامی؛ مدرس ارتباطات، قائم مقام سابق وزارت ارشاد و رئیس سابق سازمان سینمایی، الهام یاوری؛ مدیر سابق بنیاد ملی نخبگان، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و شهاب اسفندیاری؛ رئیس دانشکده صداوسیما به عنوان کارشناسان این برنامه حضور داشتند.

تفتیش عقاید ممنوع

علیرضا زاکانی؛ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای این برنامه اظهار کرد: هسته و ایده اصلی مرکزی بنده اجرای قانون اساسی است و نکته‌ای که عرض می‌کنم بر این اساس است. در انقلاب اسلامی تغییر نظام سیاسی کشور را داشتیم اما تغییرات اساسی در فرهنگ اجتماع و فرهنگ رخ نداد و درحوزه سیاسی نیز عمق بخشی نکردیم.

وی گفت:‌ نکته اساسی این است که نظامات ما مطابق با نظامات عناصر رقیب نیست. در غرب نظام اقتصادی ایده محوری است و همه برمبنای اقتصاد سنجیده می‌شود اما در نگاه انقلاب اسلامی ایده مرکزی فرهنگ است و همه چیز برمبنای فرهنگ سنجیده می‌شود و در اقتصاد نیز ایده اصلی و محوری برپایه فرهنگ است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ فرهنگ اولویت قطعی است اگرچه اقتصاد فوریت ماست. آموزش و پرورش رکنی ترین وزارتخانه دولت خدمت است و وزیر آموزش و پرورش قوی ترین عنصر کابینه خواهد بود. در حوزه اجتماع شعار آزادی استقلال و جمهوری اسلامی است. در حوزه آزادی، که هم در اصل 3 تکلیف دولت را معلوم کرده است وهم در  اصل 9 تعارض او را مطرح کرده و اعلام کرده تعارضی ندارند. آزادی در چارچوب قانون را پذیرفتند. در اصل 8 مهمترین بخش امر به معروف نظارت مردم به مسئولیان و آزادی بازخواست کردن آنها است. نکته بعد سایر اصولی است که در آزادی تاکیداتی بیان می‌کند از جمله اینکه در اصل 23 تفتیش عقاید را ممنوع میکند. اصل 5 تجسس ممنوع است.

در حال تکمیل....

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.