قیمت جهانی طلا امروز 1403/03/28

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از رویترز، اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه توسط فدرال رزرو آمریکا در آخرین اجلاس این بانک در ماه ژوئن قیمت طلا را پایین آورد است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.48 درصد کاهش به 2321 دلار و 87 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.54 درصدی به 2336 دلار و 30 سنت رسیده است.
سیاستگذاران آمریکا که در ماه مارس پیش‌بینی می‌کردند فدرال رزرو نرخ بهره را سه بار در سال جاری میلادی کاهش دهد، حالا این تعداد را تا یک بار پایین آورده‌اند. این شرایط از افزایش نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا حمایت کرده و باعث بالا رفتن ارزش دلار می‌شود. ارزش دلار در روز جمعه به بالاترین سطح از ماه مه رسید و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرد.

البته ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های سیاسی در اروپا مانع کاهش بیش از حد قیمت طلا شده و تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا می‌برد.
برخی تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن قیمت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده در آمریکا حاکی از کاهش تورم در این کشور است و می‌تواند امید به دو بار کاهش نرخ بهره در 2024 در ماه‌های سپتامبر و دسامبر را افزایش دهد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
با وجود آرام شدن تورم در آمریکا، نظرسنجی دانشگاه میشیگان نشان داد خوش‌بینی مصرف‌کنندگان در این کشور نسبت به شرایط اقتصاد در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح  طی 7 ماه گذشته رسیده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.70 درصد کاهش به 29 دلار و 27 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.81 درصدی 953 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/28

منبع : تسنیم
برچسب ها :

جهانی امروز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.