۲۵۵ روز جنایت و تداوم حملات ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

در اولین روز عید سعید قربان و در دویست و پنجاه و پنجمین روز جنگ غزه، منابع خبری از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان خبر می‌دهند.

به گزارش ارز پرس، در ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی محله‌های شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را هدف بمباران قرار دادند و در نتیجه آن، چندین منزل تخریب و جاده‌ها و زیرساخت‌ها آسیب دیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نظامیان رژیم اشغالگر به سمت آمبولانسی که درتلاش برای بیرون کشیدن پیکر شهدا در محله «تل السلطان» واقع در غرب شهر رفح بود، تیراندازی کردند.

در همین راستا، شاهدان عینی گفتند کادرهای درمان داخل آمبولانس آسیبی ندیدند اما قسمت‌هایی از این خودروی امدادی متحمل خسارت شد و شیشه‌های آن شکست.

شاهدان عینی همچنین تاکید کردند که توپخانه رژیم صهیونیستی منازل شهروندان فلسطینی در محله‌های «السعودی» و «تل السلطان» در شهر رفح را هدف قرار داد. شاهدان عینی گفتند ساختمان‌های مسکونی در محله السعودی در غرب رفح متحمل آسیب شدند.

یک شهروند فاسطینی در نتیجه حمله پهپادی رژیم اشغالگر در حین تردد از خیابانی در غرب شهر رفح شهید شد و ده‌ها تن دیگر از جمله زنان و کودکان در نتیجه بمباران منزلی در تل السلطان زخمی شدند.

کادر دفاع مدنی نیز پیکر ۲ شهروند فلسطینی در منطقه «بئر کندا» در محله تل السلطان را پس از بمباران این منطقه توسط اشغالگران بیرون کشیدند. اشغالگران در حمله‌ای هوایی زمین کشاورزی در منطقه «حی السلام» واقع در جنوب شرقی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین منزلی را در اطراف بیمارستان اماراتی در مرکز رفح هدف قرار دادند. از سوی دیگر، اشغالگران همچنین اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۹ فلسطینی شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی محله «الزیتون» در جنوب شرقی شهر غزه را هدف قرار دادند.

شاهدان عینی گفتند سه شهروند فلسطینی در پی حمله پهپادی اشغالگران به مناطق مختلف شهر غزه زخمی شدند که به‌منظور درمان و معالجه به بیمارستان «المعمدانی» در این شهر منتقل شدند. در نتیجه هدف قرار دادن مدرسه «غازی الشوا» که هزاران آواره در بیت حانون به آن پناه برده بودند یک تن شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای رژیم اشغالگر  صبح امروز (دوشنبه) به اردوگاه «عقبة جبر» در اریحا یورش بردند و اقدام به تفتیش و بازرسی و تخریب تعدادی از منازل شهروندان کردند. اشغالگران همچنین به شهر «قلقیلیه» یورش برده و اقدام به بازداشت یک زن فلسطینی کردند.

منابع اعلام کردند نیروهای رژیم صهیونیستی به منزل «زیاد داود» شهروند فلسطینی در محله «جعیدی» در شهر قلقیلیه یورش بردند. آنها همچنین به محله «النقار» و یکی از مغازه‌های تجاری در نزدیکی میدان «ابو علی ایاد» و ساختمان‌های مسکونی در نزدیکی «حلویات فتوح» در مرکز شهر قلقیلیه یورش بردند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «الزرقا» واقع در شمال شهر غزه ۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یکی دیگر از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دست به خودکشی زده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند این نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیست‌نشین «اور یهودا» اقامت و در جنگ غزه مشارکت داشته و ۲۴ ساعت پس از آنکه به مرخصی رفته بوده با شلیک تیر، خودکشی کرد.

پیشتر نیز تعدادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، به‌ویژه نظامیانی که در جنگ کنونی غزه شرکت داشتند، دست به خودکشی زدند و این مسأله حاکی از ضعف روحی و افسردگی این نظامیان است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۵۶۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران کودک دیگر نیز زخمی شدند. این وزارتخانه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ علیه غزه، زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.