بهره برداری از 11 نیروگاه خورشیدی در6 استان

به گزارش پایگاه خبری ارز پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، امروز دوشنبه و در جریان سفر وزیر نیرو به استان مرکزی 11 نیروگاه خورشیدی، یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت قطعی 74 مگاوات در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، قم، کرمان، یزد، سمنان و لرستان به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش فاز اول نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در استان مرکزی، فاز اول نیروگاه خورشیدی 40 مگاواتی سیرجان و 3 مگاواتی ماهان در استان کرمان، نیروگاه خورشیدی 4 مگاواتی پاک بناء در استان قم، نیروگاه‌های خورشیدی 10 مگاواتی خضرآباد، دو نیم  مگاواتی عطرآباد3، دو مگاواتی عطرآباد 2 و یک مگاواتی نایین در استان یزد، نیروگاه‌های خورشیدی 10 مگاوات کشت و صنعت جوین و 10 مگاواتی نقاب در استان خراسان رضوی و نیروگاه خورشیدی6 مگاواتی پاک سمن در استان سمنان در این مراسم افتتاح شد.
همچنین در این مراسم نیروگاه بادی 10 مگاواتی خواف در استان خراسان رضوی و نیروگاه برق آبی 3 مگاواتی الیگودرز در استان لرستان به بهره‌برداری رسید.
در این مراسم دومین خط تولید پنل‌های خورشیدی شرکت مانا انرژی پاک نیز با ظرفیت 1800 مگاوات در سال افتتاح شد، خط تولیدی که در مساحت 24 هزار مترمربع در روز‌های پایانی سال 1401 احداث و مراحل نصب تجهیزات و تولید آزمایشی آن در انتهای سال 1402 انجام شد.
این کارخانه از دو خط تولید 900 مگاواتی تشکیل شده که برای اولین بار امکان تولید پنل‌های متفاوت با ظرفیت‌های 550 تا 700 وات را برای کشور ایجاد می‌کند و در آن از به روزترین و دقیق‌ترین فن‌آوری‌های روز دنیا استفاده شده است.
بر اساس این گزارش افتتاح این خط تولید کشور را قادر می‌سازد در هر 22 ثانیه یک پنل خورشیدی با کیفیت بالا و در کلاس جهانی تولید کند و بنابراین سالیانه 1800 مگاوات پنل خورشیدی از طریق این خط تولید در کشور تولید می‌شود.
باتوجه به اینکه در سال 1400 نیز اولین خط تولید شرکت مانا انرژی به ظرفیت 500 مگاوات در سال به بهره‌برداری رسیده بود، بنابراین مجموع ظرفیت سالانه این کارخانه به 2300 مگاوات در سال رسیده است.
این گزارش اضافه می‌کند با توجه به استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های دنیا در این کارخانه توان پنل‌های خورشیدی تولیدی به بیش از 700 وات رسیده و برای بیش از 400 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.